سخنرانی «هنر و فضاهای عمومی در جهان سیال»؛ موزه‌ی هنرهای معاصر تهران

جامعه‌ی نیومدیا و کانون معماری و شهر موزه‌ی هنرهای معاصر تهران برگزار می نماید:
سخنرانی «هنر و فضاهای عمومی در جهان سیال»

سخنران:
Michel deWilde  (میشل دویلده)؛ نمایشگاه گردان و مورخ هنری از بلژیک

از بعد از دهه‌ی ۶۰ میلادی، هنرمندان مختلفی از خاستگاه‌های متفاوت، به عرصه‌ی فضاهای عمومی شهرها پا گذاشته‌اند. میشل دویلده نمایشگاه‌گردان (کیوریتور) و مورخ هنری بلژیکی، یکی از کسانی است که از بیست‌سال گذشته تجارب فراوانی را در برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری در فضاهای شهری کسب کرده‌است که از آن میان می‌توان به نمایشگاه‌گردانی «سه‌سالانه‌ی هنرمعاصر و معماری بروژ» (و با حضور هنرمندان و معمارانی چون مومبای استودیو، سانگ دانگ، آتلیه‌ی بو‌ وو، و منیر شاهرودی فرمانفرمایان) اشاره کرد.

دِویلده در سخنرانی‌ای با عنوان «هنر و فضای عمومی در جهان سیال» ضمن طرح پرسش‌هایی درباره‌ی رابطه‌ی هنر و مخاطب در عرصه‌های عمومی و فضاهای شهری، به ارائه‌ی نمونه‌هایی از تجارب برجسته‌ی خود و دیگران در برگزاری این‌گونه رویدادها خواهدپرداخت. او در سال‌های اخیر، مداوماً در سخنرانی‌ها و نوشته‌هایش از نقش هنرمند و هنر شهری سوال پرسیده‌است، آن هم در زمانه‌ای که محیط‌های همگانی و فضاهای باز شهری به‌طور گسترده‌ای در حال خصوصی‌سازی‌شدن اند؛ از تعامل میان اعضای جامعه، حامیان، دولت و نهادهای محلی؛ از امکان تولید فضا توسط هنر و نهایتاً، درباره‌ی تعریف مجدد مفاهیم خصوصی وعمومی پرسش‌هایی را طرح کرده‎‌است، و کوشیده‌است تا با کمک از آراء دانشمندان و متفکرانی چون زیگموند باومن و آنا لون‌هابپت سینگ، به دفاع از پروژه‌هایی در عرصه‌ی عمومی برآید که به سمت ایجاد شکلی از ارتباطات  محلی یا حتی شخصی گرایش دارند و یا این‌که در تحقق آن می‌کوشند.

* حضور در این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

زمان: سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه، ساعت ۱۷
مکان: موزه‌ی هنرهای معاصر تهران
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook