رونمایی از گنجنامه معماری (دایرهالمعارف معماری ایران) در دانشگاه شهید بهشتی

دایرهالمعارف معماری ایران که با تلاش محققان دانشگاه شهید بهشتی گردآوری شده، با حضور وزیر علوم رونمایی شد.

کیوان جورابچی، مدیر اجرایی گنجنامه دانشگاه‌ شهید بهشتی گفت: در مراسم امروز که با حضور وزیر علوم و معاون پژوهشی وی برگزار شد از دو بخش گنجنامه معماری دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد.
وی افزود: در دایرهالمعارف معماری حدود ۷۰۰ اثر تاریخی معماری اسلامی همراه با نقشه، متن، عکس و توضیحات آورده شده است.

جورابچی با تاکید بر این که کار پژوهشی این گنجنامه از سال ۷۱ آغاز شده است خاطرنشان کرد:‌ این گنجنامه مشتمل بر ۲۱ جلد است که تا کنون ۱۶ جلد آن منتشر شده است.
وی با بیان این که پنج جلد از این گنجنامه در مرحله چاپ قرار دارد، خاطرنشان کرد: این پنج جلد مورد بازبینی قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان سال جاری منتشر و رونمایی شوند.

مدیر اجرایی گنجنامه معماری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به محتوای این دایرهالمعارف توضیح داد: چهار جلد این گنجنامه مربوط به مساجد، پنج جلد آن مربوط به خانه‌های ایران، سه جلد آن مربوط به امامزاده‌ها و مقابر، دو جلد آن مربوط به بناهای بازار، دو جلد مربوط به کاخ‌ها و باغ‌ها و بقیه مجلدات به معرفی مدارس، کاروان سراها و حمامها می‌پردازد و یک جلد نیز به صورت استثنایی بناهای مذهبی تهران را در برمی‌گیرد و یک جلد آن مربوط به فهرست است.
منبع: ایسنا
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook