رونمایی از کتاب “مبلمان خیابانی”

مراسم رونمایی از کتاب «مبلمان خیابانی» عصر دوشنبه ۲۰ مهر ماه با حضور “کیهان محمد خانی” قائم مقام مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، “محمد آبایی” مترجم کتاب و همچنین رضایی، طاهریان فر به عنوان منتقد و جمعی از علاقه مندان به این حوزه در سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

نویسنده: Chris Van Uffelen (کریس ون آفلن)
مترجم: محمد آبایی

مجموعه مبلمان خیابانی آقای “کریس ون آفلن” با حدود ۲۰۰ طرح اجرا شده خاص و انحصاری در زمینه های گوناگون زیباسازی و مبلمان شهری، توسط “محمد آبایی” ترجمه و در راستای فرهنگ سازی و توسعه مناظر و مبلمان مطلوب و پسندیده در عرصه شهری توسط سازمان زیباسازی شهر تهران به چاپ رسید.

محمد آبایی مترجم کتاب ضمن قدردانی از سازمان زیباسازی شهر تهران برای حمایت از کارهای پژوهشی و بنیادی، گفت: در این کتاب ۱۹۲ ایده و طرح انحصاری، خلاق، کارآمد و زیبا در حیطه مبلمان شهری و زیباسازی فضاهای شهری انتخاب و در درباره آنها توضیح داده شده است.
وی با اشاره به یک ضرب المثل فرانسوی که می گوید ترجمه دقیق ممکن نیست، افزود: برگرداندن دقیق معنی مطلب از زبانی به زبان دیگر ممکن نیست و اما من امانت را در ترجمه این کتاب رعایت کرده و به کلمات و معانی آنها پایبند بوده ام.

گفتنی است این کتاب در ده فصل دوچرخه بازی، راهبند و قلمرو، مبلمان جمعی، گیاهان و آب، سطل زباله، روشنایی و نشانه ها، پیاده رو، خط تولید، نیمکت و سرپناه ارائه شده است.

سایت مرتبط: www.zibasazi.ir
منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook