رونمایی از کتاب «تهرانی که بود»

مراسم رونمایی از کتاب «تهرانی که بود» چهارشنبه ششم اسفند ماه ۱۳۹۳ با حضور شماری از مدعوین و شخصیت های فرهنگی، هنری و ادبی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل فرهنگستان هنر برگزار می شود.

در این مراسم احمد مسجدجامعی ، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ناصر تکمیل همایون پژوهشگر، کیوان جورابچی پژوهشگر و علیرضا قاسم خان، نویسنده سخنرانی می کنند.

کتاب «تهرانی که بود» به کوشش محمدرضا بهزادی و با همکاری محمد میرزاخانی و علیرضا قاسم خان از سوی سازمان زیباسازی منتشر می شود.
«تهرانی که بود» با رویکرد «شرحی بر برخی از بناهای از دست رفته تهران در عصر قاجار»، عنوان کتاب جدیدی است که به کوشش محمدرضا بهزادی (پژوهشگر تاریخ عصر ناصری) و با همکاری محمد میرزاخانی (پژوهشگر تاریخ) و علیرضا قاسم خان (مستند ساز و پژوهشگر سینما) تهیه شده است.

سازمان زیباسازی شهر تهران سرمایه گذار این کتاب است و انتشارات هنر معماری قرن، نشر آن را بر عهده گرفته است.

در بخش های مختلف این کتاب، به شرح وضعیت و تاریخچه و شرایط کنونی بناهایی قاجاری هم چون تکیه دولت، باغ ایلخانی، سلطنت آباد، بخشی از باغ فردوس، داوودیه، بخشی از باغ نگارستان، عشرت آباد، میدان اسبدوانی باغشاه، عمارت شهرستانک، قصر محمدیه، عمارت ضرابخانه و بخش هایی از کاخ گلستان پرداخته شده است.

زمان مراسم: چهارشنبه ۶ اسفند ماه ۱۳۹۳، ساعت ۱۵ الی ۱۷
مکان برگزاری مراسم رونمایی:
خیابان ولی عصر، نرسیده به تقاطع طالقانی، ساختمان فرهنگستان هنر

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook