دفاعیه دکتری با عنوان “ارتقاء محتوا در آموزش طراحی خانه مبتنی بر آموزه های اسلام”

خانم راضیه لبیب زاده، از پایان نامه خود تحت عنوان “ارتقاء محتوا در آموزش طراحی خانه مبتنی بر آموزه های اسلام” دوم خرداد ۹۴ در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران، دفاع خواهند نمود.

کانون اصلی توجه رساله ایشان، برقراری رابطه مناسب بین محتوای برگرفته از آموزه های اسلامی و طراحی معماری، در فرایند آموزش طراحی خانه است.
هدف پژوهش حاضر، ارتقای آموزش طراحی معماری، مبتنی بر محتوای برآمده از فرهنگ اسلامی است و طراحی خانه مستقل مسکونی به عنوان موضوع اصلی آموزش، در این پژوهش مدنظر بوده است.

یافته های تحقیق نشان می دهد با استفاده از مدل های محتواگرا، که مبتنی بر ساختار فرایندهای انسان و آموزه های اسلام و به جهت برقراری ارتباط موثر میان نظر و عمل ایجاد شده است، می توان آموزش طراحی معماری بطور عام و طراحی خانه را بطور خاص ارتقاء بخشید. به عبارت دیگر با کنترل تأثیر پیشینی محتوا بر طرح و تأثیر سنجی پسینی طرح نهایی در ایجاد محتوا، می توان رابطه ای موثر، میان محتوا و طراحی در آموزش طراحی معماری ایجاد نمود.

استادان راهنما:
مهندس عبدالحمید نقره کار
دکتر محمدعلی خان محمدی

استاد مشاور: دکتر مهدی حمزه نژاد

زمان: ۲ خرداد ماه ۱۳۹۴، ساعت ۱۷
مکان: آمفی تئاتر شهید مداح، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران
سایت مرتبط: www.iust.ac.ir

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook