جلسه آنلاین دفاعیه کارشناسی ارشد گروه معماری داخلی؛ “واکاوی نسبت طراحی داخلی معاصر با «سبک»” – دانشگاه هنر

جلسه ی آنلاین دفاع از پایان‌نامه پژوهشی کارشناسی ارشد گروه معماری داخلی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر، پنجشنبه مورخ ۲۳ بهمن ماه ۹۹، ساعت ۱۰ صبح برگزار می گردد.

دفاعیه پایان نامه تحت عنوان:
واکاوی نسبت طراحی داخلی معاصر با «سبک»

دانشجو: فردین طهماسبی
استاد راهنما: دکتر نادیه ایمانی
داوران: دکتر مصطفی کیانی، دکتر منوچهر معظمی، مهندس مریم دربندی

چکیده ی مسئله:
در دوره‌های مختلف، طراحان در کار خود به قالب‌هایی می‌رسیدند که با قالب آثار دیگر طراحان دوره و سرزمینشان مشابه بود. این شباهت را ما امروز با مفهوم سبک می‌فهمیم. می‌توان گفت که طراحان همواره آثار خود را در آن قالب رایج و فراگیر انشا می‌کردند و خارج از آن فکر نمی‌کردند. طراحی‌کردن در آن قالب و با آن صورت بود که برای ایشان معنا داشت. اما طراحان امروزی عموماً در قالب سبکی رایج نمی‌گنجند. درعوض، سبک رایج جای خود را به پارادایم‌ها و مراجع مختلف داده است. مفهوم و مصادیق سبک نیز یکی از این مراجع است.

طراحان و طراحان داخلی معاصر اگرچه عموماً در سبکی رایج کار نمی‌کنند، خود را لزوماً مستخلص از مسائل سبکی نمی‌یابند. مفهوم سبک و مصادیق آن همچنان می‌توانند یکی از منشأهای اثر در کار طراحان باشند. راه‌های مواجهۀ طراحان داخلی با مسائل سبکی همچنان گشوده است. ایشان برای واکاوی و مواجهۀ آگاهانه با مسائل سبکی، بهتر است با مفهوم سبک، امکان‌های مواجهه با مسائل سبکی و راه‌های پیش رو برای حل آنها آشنا باشند. طراح داخلی معاصر برای کنش طراحانه می‌تواند نسبت خود را با سبک بشناسد، راه‌های نگریستن به مسائل سبکی را بداند و مواجهۀ خود را با این مسائل سبکی در فرایند طراحی داخلی پیگیری کند.

* حضور برای عموم آزاد و بصورت مجازی امکانپذیر است.
* لینک ورود به جلسه: adobe2.art.ac.ir/rddur3a8mq53
(ورود از طریق مرورگر اینترنت یا نرم‌افزار Adobe Connect و گزینه میهمان)
* درصورت بروز مشکل ارسال پیام به شماره: ۰۹۱۲۸۳۵۵۰۵۶

زمان: پنجشنبه، ۲۳ بهمن ماه ۹۹، ساعت ۱۰:۰۰
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook