تاکید شورایعالی شهرسازی و معماری به رعایت آئین نامه برگزاری مسابقات معماری

شورای عالی شهرسازی و معماری گزارش ارزیابی مسابقات معماری را برسی و تصویب کرد. آیین نامه جامع مسابقات شهرسازی و معماری با رویکرد لزوم توجه ویژه به اسناد فرادست و طرح های توسعه و عمران مصوب ، در کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش بازنگری شود.
نتیجه بررسی این آیین نامه باید برای تایید حداکثر تا مدت دو ماه پس از اعلام مصوبه به شورایعالی شهرسازی و معماری ارائه شود.
بنابر این گزارش شورایعالی شهرسازی و معماری مصوب کرد: با توجه به لزوم تهیه طرح بناهای شاخص از طریق برگزاری مسابقه، دستورالعمل تشخیص بناهای شاخص و همچنین گردش کار تصویب آنها، در کمیته تخصصی معماری،طراحی شهری و بافت های واجد ارزش حداکثر تا سه ماه پس از اعلام مصوبه تهیه و برای تایید به شورایعالی شهرسازی و معماری ارائه شود.
در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم اجرای مصوبه طرح جامع شهر تهران، در خصوص بررسی و تصویب طرحهای موضعی و موضوعی، که مرجع تصویب آنها شورایعالی شهرسازی و معماری است ، مصوب شد: طرح برگزیده مسابقه فاز دو برج میلاد، نیازمند بررسی از طریق سیر مراحل قانونی تصریح شده در پیوست شماره چهار سند مصوب طرح جامع شهرتهران و تصویب آن درشورایعالی شهرسازی و معماری است و تا قبل از تکمیل مراحل بررسی و تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری هرگونه عملیات اجرایی باید متوقف شود.
همچنین دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ضمن مکاتبه با دانشگاه ها، شرکت های مهندسین مشاور و جامعه مشاوران استانها و شهرداری ها نسبت به رعایت اسناد بالادست به عنوان بخشی از صورت مسئله مسابقات معماری و شهرسازی و تعهددار بر آنها تأکید کند و افزون بر این، اطلاع رسانی عمومی نیز در این خصوص صورت گیرد.

لینک مرتبط: آئین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



یک نظر on “تاکید شورایعالی شهرسازی و معماری به رعایت آئین نامه برگزاری مسابقات معماری”

  • یکی از شرکت کننده های مسابقه میدان اول هفت باغ علوی wrote on ۳۰ تیر, ۱۳۹۳, ۱۸:۰۵

    با سلام

    ، به نظر می رسه که دوستان در شورایعالی معماری و شهرسازی هنور متوجه وخامت اوضاع در برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی در ایران نشده اند.شاید هم شده اند ولی به روی خودشون نمیارند! قابل توجه دوستان عزیز در این شورا یا هر مجموعه و تشکلی که توان اجرایی دارند، نه فقط توان قانونگذاری ! در سال های گذشته بسیاری از این مسابقات معماری همونطور که از گوشه و کنار اخبارش شنیده می شد با بدقولی ها و قانون شکنی ها در ارائه جوائز و حتی نوع داوری(داوری تحمیلی) مواجه بوده…(که البته ما می شنیدیم ولی باورمان نمی شد!!! ) تا اینکه از سر خوش باوری( و گفتن این مسابقه با اون یکی ها فرق داره) وارد مسابقه طراحی میدان اول هفت باغ علوی کرمان که شرکت عمران علوی با همکاری مهندسین مشاور فرازان اقدام به برگزاری اون کردند شدیم. دوستانی که اخبار مسابقه رو دنبال می کردند حتما می دونند، من میگم که این آقایون توی شواریعالی معماری و شهرسازی که نشستند و فقط تصویب می کنند و …هم بدونند که بعد از ۶ ماه کار طاقت فرسا با حجم زیاد موارد درخواستی در دستورکار مسابقه که بارها و بارها مورد ویرایش قرار گرفت در نهایت بدون اعلام نفرات اول تا سوم(با بهانه اینکه شرکت کنندگان و کارهای ارائه شده مستحق دریافت جوایز نفر اول تا سوم نبودند) برندگان را از نفر چهارم به بعد اعلام کردند و به این ترتیب جمع جوایز نفرات اول تا سوم که حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده در جیب مبارکشان باقی موند. لازم به ذکر است که هنوز هم از جوایز نفرات چهارم به بعد هم خبری نیست(دریغ از یک لوح تقدیر) حتی به خودشون زحمت ندادند که نمایشگاهی از آثار ارانه شده برگزار کنند که ببینیم که آیا واقعا داوری آقایان محترم(فلامکی،صارمی،ایرانمنش،احمدی)که هیچ وقت در جلسات پرزانته مسابقه هم روی مبارکشان را ندیدیم به درستی صورت گرفته یا خیر!! حالا این آقایان از رعایت اسناد بالادست و حواشی …در ارائه مسابقات حرف می زنند، بدون اینکه به این فکر کنند که هرساله تعداد شرکت کنندگان در مسابقات کم و کمتر و بی اعتمادی ها بیشتر و بیشتر می شه و اکثر مسابقات در حد ارائه آثار دانشجویی باقی می مونه….

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook