تمدید مهلت ارسال آثار طراحی نماد حجمی میدان انقلاب

دبیرخانه طراحی نماد حجمی میدان انقلاب با اعلام تمدید مهلت ارسال طرح های نماد حجمی میدان انقلاب، از هنرمندان، طراحان و مجسمه سازان خواست آثار خود را تا ۲۲ مرداد ماه به این دبیرخانه تحویل دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران این سازمان با توجه به اهمیت میدان انقلاب به عنوان یکی از نقاط مرجع پایتخت و به منظور ساماندهی پروژه میدان، طراحی نماد حجمی این میدان را در دستور کار خود قرار داده و به همین منظور با انتشار فراخوانی از هنرمندان هنرهای شهری، طراحان، مجسمه سازان و اساتید صاحب نام در عرصه معماری شهری دعوت به همکاری کرده است.

با توجه به تدوین نقشه راه و همتی که سازمان زیباسازی شهر تهران داشته است، پیش بینی می شود بازپیرایی و ساماندهی این میدان و همچنین معرفی و رونمایی از این نماد تا پایان سال ۹۳ به اتمام برسد.

بر اساس این فراخوان، با توجه به ساختار فیزیکی میدان انقلاب و عناصر معماری فضا، زوایای دید و خوانش مخاطب پیاده و سواره و قابلیت های محیطی آن، بنای گنبدکنونی واقع در میدان غیرقابل حذف بوده و این گنبد می تواند وزن حداکثر چهارتن را برای نماد حجمی، تحمل کند.

گفتنی است، بررسی لایه های تاریخی به ویژه لایه های هویتی این میدان نشان از نقش پر رنگ این مکان در سیر تحولات اجتماعی، سیاسی ایران و وقایع انقلاب اسلامی به ویژه در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را دارد که انتظار می‌رود، هنرمندان و طراحان اثری را ارائه کنند که هویت گرا و منطبق با متن وقایع تاریخی و مهم از رویدادهای اجتماعی و حماسی میدان بوده و قابلیت نماد شدن به عنوان تصویری از میدان انقلاب اسلامی تهران در مجامع رسانه ای بین‌المللی را داشته باشد.

یکی از ویژگی های شاخص این فراخوان، شرکت ۲۳ نفر از هنرمندان و اساتید بزرگ و صاحب نام و با تجربه در حوزه مجسمه سازی، طراحی، معماری و هنرهای شهری در کنار هنرمندان جوان است.

علاقه مندان می توانند برای دریافت و ارسال فرم ثبت نام در این فراخوان، به سایت سازمان زیباسازی به آدرس www.zibasazi.ir مراجعه کنند.

گفتنی است این فراخوان توسط، محمد بهشتی، مهدی چمران، جبیب الله صادقی، مهدی حجت، طاهر شیخ‌ الحکمایی و محمد حسین حلیمی داوری می شود.

فراخوان مرتبط: فراخوان مسابقه طراحی نماد حجمی میدان انقلاب اسلامی تهران

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۳ نظر on “تمدید مهلت ارسال آثار طراحی نماد حجمی میدان انقلاب”

  • وح wrote on ۱۲ مرداد, ۱۳۹۳, ۱۶:۲۸

    همین تمدید بین گروه ما دعوا انداخت…راضیشون کرده بودم که میدون رو بیخیال بشن تا روی مسابقه مسکونی قم کار کنیم اما…

  • امید wrote on ۱۲ مرداد, ۱۳۹۳, ۲۲:۱۵

    میتونم بپرسم کامنتای من و زیر مسابقه خلخالی چرا پاک می کنین ؟ مگه بدا ادم حقیقت . بگه ؟‌

  • مدیر سایت wrote on ۱۲ مرداد, ۱۳۹۳, ۲۲:۵۱

    با سلام
    لطفاً کامنت رو در صفحه مرتبط بگذارید. پاسخ این کامنت رو در صفحه مربوطه مشاهده نمائید
    http://memarnews.com/?p=1044
    با تشکر

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook