بیانیه ای “در اعتراض به حذف نام ایران از فستیوال جهانی معماری”

متن بیانیه جامعه مهندسان معمار ایران در اعتراض به حذف نام ایران از فستیوال جهانی معماری، به شرح زیر می باشد:

فستیوال جهانی معماری WAF در فراخوان سال ۲۰۱۵ خود نام ایران را از فهرست انتخاب ملیت ثبت نام معماران و همچنین فهرست انتخاب مکان اجرای پروژه حذف نموده و مسئولین ثبت نام فستیوال در پاسخ به پرسش همکاران متعدد ایرانی علت این اقدام را فقدان روابط تجاری با ایران عنوان نموده اند.

این در حالی است که معماران ایرانی طی دوره های پیشین همواره در این فستیوال شرکت نموده و آثار آنان به دفعات به عنوان منتخبان فهرست کوتاه و همچنین برندگان گروه های مختلف موضوعی مورد توجه هیئت های داوران قرار گرفته است.

جامعه مهندسان معمار ایران با ابراز تأسف از این رخداد، که ویزگی فرهنگی و  وجه بین المللی این فستیوال را زیر سوال می برد، مراتب اعتراض رسمی خود را به فستیوال جهانی معماری WAF، دیگر نهاد های مرتبط و همچنین رسانه های معماری منعکس نموده و از کلیه معماران ایرانی، دانشجویان معماری، و فعالان تشکل ها و نشریات تخصصی معماری دعوت می نماید تا با درج نام خود ذیل بیانیه اعتراضی ارائه شده در سایت جامعه مهندسان معمار، با احترام به نام بلند ایران در یادآوری و مطالبه ی حقوق حرفه ای خود سهیم شوند.

جامعه مهندسان معمار ایران
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

سایت مرتبط: www.iranianarchitectssociety.ir
دریافت تصویر

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



۲ نظر on “بیانیه ای “در اعتراض به حذف نام ایران از فستیوال جهانی معماری””

  • سیاوش آریا wrote on ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۴, ۱۶:۳۴

    با درود و سپاس از آگاهی رسانی تان. من نیز به شدت با این روند ناسازم و مخالفت خود را بازمی گویم. و اگر شدنی است مرا در روند این اعتراض و پیگیری تان، بگذارید. بامهر فراوان و ادب/ آریا

  • Atoosa wrote on ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۴, ۱۰:۴۲

    فستیوالWAF با این عمل بی احترامی بزرگی به معماران ایران انجام دادن این کارشون قابل بخشش نیست.

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook