اپلیکیشن سه کنج؛ شبکه اجتماعی دکوراسیون داخلی سه بعدی ایرانی

تبلیغ؛

اپلیکیشن سه کنج؛ شبکه اجتماعی دکوراسیون داخلی سه بعدی ایرانی

معرفی اپلیکیشن سه کنج:
با گسترش مشکلات اقتصادی در سال های اخیر و تاثیر آن بر صنایع مختلف از جمله صنعت ساخت و ساز کشور، امروزه ضرورت رویکردهای جدید در عرصه های طراحی و ساخت بیشتر احساس می شود. شاید از همین روست که معماران در چند سال اخیر با افزایش تقاضا در زمینه های بازسازی و یا تغییر کاربری مواجه هستند. این امر اگر چه می تواند نسبت به طراحی هایی در مقیاس های بزرگ، ساده تر و سریعتر باشد ولی در عین حال تعاملات میان کارفرما و معماران یا طراحان داخلی را نیز پیچیده تر و گاه دشوارتر می کند؛ چرا که انتقال قدرت تجسم طرح ها و پیشنهادها به کاربرانی که پیش زمینه ای از طراحی ندارند کار آسانی نیست و استفاده از نرم افزارهای شبیه ساز و رندر گفتن و … هم اغلب زمانبر و گاه پرهزینه هستند که در مواقعی توجیه اقتصادی بسیاری از کارفرمایان نیز برای صرف چنین هزینه هایی دشوار است. همه این ها در کنار عدم امکان گفتمان آسان و سریع در بیان نیازها، خواسته ها و سلیقه از سوی کارفرما و پیشنهادهای تخصصی و ایده های معماران داخلی است.
اپلیکیشن طراحی داخلی سه کنج شاید راهی آسان و سریع باشد در برقراری این گفتمان. فقدان اپلیکیشن های کاربردی و البته تخصصی در زمینه طراحی در بازار ایران بسیار محسوس است و شاید بتوان گفت برنامه ای مانند سه کنج می تواند نویدبخش آغاز یک تغییر ضروری در رابطه میان کارفرما و طراح باشد. رابطه ای که همواره در آموزش های معماری بر آن تاکید شده و به عنوان رمز موفقیت یک طرح معماری از آن یاد می شود.

در اپلیکشن سه کنج کاربران می توانند در فضاهای سه بعدی با مبلمان و تمامی لوازم دکوراسیون داخلی موجود در بازار کشور طراحی کنند و چیدمان مورد نظر خود را امتحان کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین می توانند در گالری سه کنج علاوه بر اشتراک گذاری طرح های خودشان، از سایر طرح ها هم ایده بگیرند و خواسته های خود را از فضایی که در نظر دارند، بهتر بشناسند. شاید در نگاه نخست این کاری ساده و حتی غیر ضروری به نظر بیاد ولی مطمئنا معماران می دانند که آشنایی با سلیقه عمومی جامعه و قادر ساختن افراد عادی (کسانی که دانش طراحی ندارند) به تجسم و چیدمان (ست کردن مبلمان) فضای زندگی یا کار خودشان، تا چه حد مهم است و تا چه میزان می تواند دست معماران را در متقاعد کردن کارفرمایان به پیاده کردن ایده ها وطرح هایشان باز کند. چرا که اتفاق رایج امروز این است که اغلب کارفرمایان با تصاویری از اینترنت و شبکه های مجازی به سراغ طراحان می آیند و بی خبر از مشکلات اجرا یا عدم دسترسی به مبلمان ها و برندهای خاص در کشور و یا قیمت های بسیار بالای آن ها، اصرار به اجرای کپی شده ای از همان تصویر دارند!

از همین روست که کاتالوگ سه کنج را می توان تا حدی منبع خوبی از مبلمان و کلیه وسایل دکوراسیون داخلی از میان برندهای مختلف داخلی و خارجی موجود در بازار ایران دانست که اطلاعات کاملی از هر محصول را در دسترس قرار میدهد.

یکی از بخش های دیگر اپلیکیشن سه کنج که تعامل میان طراحان و عموم مردم را پررنگ تر می کند بخش مسابقات طراحی است که به خوبی، سلیقه عمومی و نگاه عام به طرح ها و ایده های مختلف را نشان می دهد و به نوعی شبکه اجتماعی دکوراسیون داخلی است.

البته با نگاه تخصصی یک معمار نمی توان این برنامه را کامل و بدون محدودیت دانست، ولی با توجه به محرومیت بسیار زیاد جامعه طراحان ایران از دنیای رو به رشد تکنولوژی، می توان ظهور برنامه هایی مانند سه کنج را یک اتفاق خوب دانست و به فال نیک گرفت.

اپلیکیشن سه کنج روی کافه بازار، سیب اپ و گوگل پلی در دسترس است.
دانلود نسخه اندروید
دانلود نسخه ios

سایت مرتبط: www.sekonj.ir
اینستاگرام: Instagram.com/sekonj.app

دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook