انتشار کتاب «نور، رنگ و صدا در هنر، معماری و شهرسازی»

پدیدآورندگان: (مهندسین مشاور هرم پی)
محمد مهدی محمودی، روبن آراکلیان، لیدا اسلامی، فدرس شعبانی راد، کیکو کیتاناکا، امید محمودی، سام محمودی، رضا نوروزی
ناشر: آذرخش
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴
تیراژ: ۲۲۰ نسخه
تعداد صفحه: ۲۶۶ صفحه خشتی
قیمت: ۱۷۰۰۰ تومان

نور، رنگ و صدا: ارمغانی ماندگار در هنر، معماری و شهرسازی پایدار
آنچه امروز در سیمای شهرها به چشم می خورد، حگایت از تصمیمات موضعی و مقطعی، فقدان یکپارچگی و انتظام بصری دارد که نشان دهندۀ از خودنمایی های غیر حرفه ای طراحان و سازندگان و حتی صاحبان و مالکان بناهاست. ابزار این خودنمایی ها عمدتا از جنس نور، رنگ و صوت است. به عبارت دیگر، هر یک از طراحان، سازندگان، مدیران با ارائه دهندگان پروژه های ساختمانی با استفاده از این ابزار حضور خود را در شهر علنی می کند. در پی نظرسنجی های اجتماعی صورت گرفته در می یابیم تاثیر این ادوات بر اذهان عمومی آنچنان ماندگار است که گویی آنها رسالت خود را بدرستی انجام داده اند. حال این سوال مطرح می شود که رسالت تعیین شده برای این ابزار را چه کسی یا کسانی تدوین می کنند؟

در پی یافتن پاسخی مناسب و در جهت فراهم آوردن عرصه ای برای شناخت، هم اندیشی و تعامل میان حرفه مندان، متخصصان و بهره برداران و همچنین ایجاد فضایی برای برقراری ارتباطات حرفه ای میان گروه های ابداع کننده و استفاده کنندۀ این ادوات «کنفرانس نور، رنگ و صدا در هنر، معماری و شهرسازی» با هدف بازآفرینی هنر در معماری و شهرسازی کشور و برقراری تعامل میان گروه های علمی، هنری، حرفه ای، مدیران و مسئولان مشفق دولتی در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شد.

چشم انداز این کنفرانس فرهنگ سازی در حاکمیت تخصص و استفاده بهینه از فناوری ها و محصولات نوین در هنر، معماری و شهرسازی کشور بود تا با استفاده صحیح و اصولی از ادوات و ابزار طراحی شهری در سه حوضۀ نور، رنگ و صدا بتوان شهری پایدار، پویا، سالم و هویت مند را برای نسل آینده به ارمغان آورد.

کنفرانس نور، رنگ و صدا بستری مناسب برای گفت و گوی طراحان، سازندگان و مدیران پروژه های معماری شهرسازی با صاحبان صنایع، تولید و عرضه کنندگان محصولات ، تجهیزات و اجزای ساختمان را فراهم آورد. واکاوی دیدگاه های کارشناسی چهره های شاخص علمی و حرفه ای در هنر، معماری و شهرسازی که عصاره سال ها تجربه و علم اندوزی ایشان در داخل و خارج کشور است، از جمله دستاورد های این کنفرانس است که می تواند در تصحیح خط فکری شهروندان و ارتقای دانش زیبایی شناسی آحاد جامعه موثر باشد.

محمدمهدی محمودی
دبیر کنفرانس نور، رنگ و صدا در هنر و معماری و شهرسازی

تصویر جلد کتاب
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook