انتشار کتاب “فرم،فضاو نظم در معماری ایران”

تألیف:
دکتر محسن فیضی، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران
دکتر مهدی خاک زند، استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران

با پیشگفتاری از فرانسیس دی.کی.چینگ

پروفسور چینگ (استاد دانشگاه واشنگتن) در کتاب ارزشمند خود (معماری: فرم، فضا و نظم) تلاش کرد تا اصول بنیادین معماری را به دانشجویان جوان این رشته بشناساند. او در مقدمه ای که بر کتاب حاضر (فرم، فضا و نظم در معماری ایرانی) نگاشت یادآور شده که نویسندگان این اثر همانی را انجام داده اند که او در زمان نگارش کتابش بدان فکر می کرد: “اینکه این امکان را به دانشجویان بدهیم که اصول و عناصر معماری را در محیطی که بدان تعلق دارند، لمس کنند”.
در بسیاری مواقع دیده می شود که دانشجویان معماری با اصول معماری از طریق آثار سایر کشورها آشنا می شوند. و این در حالی است که آثار فاخر و غرورآفرین کشورمان در دوران مختلف می تواند منبع الهام و بی شک آغازی برای آشنایی با اصول معماری باشند. نویسندگان نیز با تاکید بر این مهم برآنند تا این اصول را از دریچهء همین معماری باشکوه به دانشجویان معماری این سرزمین بیاموزند.

کتاب فرم،فضا و نظم در معماری

منبع خبر: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook