انتشار کتاب «عناصر شفاف پوسته خارجی ساختمان»

کتاب عناصر شفاف پوسته خارجی ساختمان
تألیف: حمید عرفانیان‌جم؛ معمار و مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی
ناشر: انتشارات آستان قدس رضوی
تاریخ انتشار: بهار ۹۵
تیراژ: ۲۰۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۱۸۴ صفحه
قیمت: ۴۵۰۰۰ تومان از سوی

کتاب «عناصر شفاف پوسته خارجی ساختمان» در ۵ فصل زیر به تحلیل پوسته خارجی ساختمان پرداخته است:
– شیشه‌ها
– پنجره‌ها
– درهای خروجی
– نورگیرهای سقفی
– دیوارهای پرده‌ای

در مقدمه این کتاب، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نوشته است: کارآیی و مشخصات فنی پوسته خارجی ساختمان‌ها و استفاده موثر از عایق‌ها در آن، یکی از مهمترین اصول تکنولوژی ساختمان در جداره‌های خارجی است که سال‌ها در معماری ایران مورد غفلت قرار گرفته است.
شکل گیری این کتاب را می‌توان شروع مناسبی از توجه جامعه فنی به ضرورت هم‌گامی با تحولات فنی در حوزه Building Envelope دانست.

کامران صفامنش معمار برجسته، مدرس و پژوهشگر معماری نیز در این کتاب مقدمه‌ای مفصل نگاشته است. وی در بخشی از مقدمه خود آورده است: مطالعه این کتاب را به دانشجویان رشته‌های معماری و ساختمان، معماران و مهندسان ساختمان، مشاوران و پیمانکاران، تولیدکنندگان اجزای شفاف پوسته بیرونی ساختمان (در، پنجره، دیوارهای پرده‌ای و نورگیرهای سقفی) و کارفرمایان توصیه می‌کنم.

همچنین نویسنده در مقدمه کتاب خود آورده است: جزئیات اجرایی ارائه شده در این کتاب تنها به منظور توضیح ایده‌ها، مبانی و اصول کلی طراحی و اجرای سیستم‌های مختلف پنجره، نورگیرهای سقفی و دیوارهای پرده‌ای تهیه شده است. به‌کارگیری صحیح ایده‌های ارائه شده در انطباق با شرایط خاص هر پروژه متغیر خواهد بود؛ شرایطی چون مشخصات آب و هوایی، معماری و انتظارات کارکردی سیستم. از این رو مطالب فوق، بیانگر ایده نهایی و یا توصیه نویسنده در هر بخش نیست.
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook