انتشار کتاب “حل مساله و تفکر انتقادی برای طراحان”

مولف: کریستین پیوتروسکی
مترجم: سید مسلم سیدالحسینی – شهاب الدین همتی

ناشر: طحان
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴
نوبت چاپ: اول
تعداد صفحات: ۲۰۰
قیمت: ۱۵۰/۰۰۰ ریال

برخلاف آنچه حجم قابل توجهی از متون مربوط به روش های طراحی ادعا میکند رویکرد طراحی بر هر مسئله طراحی از لوح سفید یا ذهن تهی شروع نمی شود. طراحان عموماً انگیزه ها و دلایل رغبت به طراحی و مجموعه باورها، ارزشها و نگرش های خاص خودشان را دارند. خصوصاً اینکه آنان معمولاً مجموعه نظرهایی قاطع درباره عمل طراحی در رشته خود پیدا میکنند. آنگاه این مجموعه نظرها زمانی کاملاً خودآگاهانه و زمانی کمتر در هر پروژه وارد میشود.
این مجموعه نگرش ها، باورها و ارزش ها در برخی طراحان سردرگم شکل نیافته اند، در برخی دیگر ساختاری روشن تر دارند و در برخی نیز ممکن است تشکیل چیزی نزدیک به نظریه طراحی داده باشند. این مسائل با تحلیل و تفکر در زمینه یافته های موجود و نگاهی نقادانه صورت می پذیرد. بیشتر اوقات مسئله های طراحی در ارتباط با راه حل هایی که انتظار داریم مطرح می شود و به واسطه آن پس از تفکر و بحث در آن، مسأله موردنظر از نگاه انتقادی حل میگردد. این کتاب در مورد بحث حل مسأله و تفکر برای طراحان مطالبی را به صورت انتقادی مطرح می نماید.

دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook