انتشار کتاب «تحلیل عملکردی معماری ایرانی»

انتشار کتاب «تحلیل عملکردی معماری ایرانی»

نویسنده: الیاس فلکی تبریزی؛ عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی
ناشر: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی
تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۲۶۴
قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان

معماری ایرانی با گستره ای خارج از مرزهای کنونی کشورمان ایران به عنوان شناسنامه ای فرهنگی-تاریخی همانند سایر هنرهای مشرق زمین دارای سیر تحولی است که با توجه به عوامل محیطی در طول زمان تغییر پیدا کرده است. شناخته تصویری و معمارانه از این سیر معماری راهگشای معماران معاصر در تحلیل فضا و طراحی بر مبنای خاطرات فرهنگی ملت ایران است.

این کتاب در ۲۰ فصل، علاوه بر تبعیت از سیر تاریخی و معماری در صدد آنست تا با ارائه تحلیل های تصویری در کنار تحلیل تاریخی از بیست نوع عملکرد شناخته شده در گستره سرزمینی ایران (مسجد، مدرسه، کاروانسرا، بازار و …) زمینه ای برای به خاطر سپاری ذهنی از نقشه ها، گراوور و … برای پژوهشگران، اساتید و دانشجویان معماری فراهم سازد. مطالب و تصاویر مورد استفاده مهمترین آنها در فصل مربوط به آن موضوع بوده و به شیوه ای هنرمندانه در کنار هم قرار گرفته اند. همچنین مباحث جدیدی همچون خانقاه، آتشکده، معبد، کلیسا، کنیسه، قنات و کبوترخانه نیز تحلیل را تکمیل تر نموده اند و از اطاله کلام و متنهای سنگین پرهیز شده است

از به کارگیری واژه های نامأنوس و خارج از ذهن خواننده عادی خودداری شده تا در وهله نخست باعث ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر در دانش آموخته هنر معماری در دیگر کتب مرجع گردد.

دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook