انتشار کتاب «تحلیلی بر معماری معاصر ایران»

نویسنده: حمیدرضا انصاری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
ناشر: انتشارات سبزان
تاریخ چاپ: ۱۳۹۵
تعداد صفحات: ۱۴۴
قیمت: ۱۰/۰۰۰ تومان

این کتاب تحلیلی است بر معماری معاصر ایران از زمان قاجار تا عصر حاضر. مطالب کتاب بیشتر تفسیری از معماری این دوره است که سعی دارد معماری را از منظر نحوه ی مواجهه با غرب مورد کاوش و تامل قرار دهد. کتاب با تاکید بر این منظر سعی دارد تا خواننده را به تأمل بیشتر در نحوه خوانش آثار معماری و تصاویر متعددی که از اقصی نقاط جهان می رسد فراخواند و او را در تعیین موضع خود در این هیاهوی اطلاعات که محصول عالم رسانه ها و دنیای مجازی می باشد یاری رساند. از این رو کتاب سعی ندارد تا راهکار و یا توصیه ای را ارایه دهد بلکه با بررسی و تفسیر گرایش ها و نظرات معماران در طول این دوره به این موضوع می پردازد و سعی دارد تا خواننده را با سوالاتی مواجه سازد که مبتنی بر تامل بر بحث هویت می باشند.

مطالب کتاب در قالب مقدمه، چهار گفتار و سخن آخر ارایه گردیده است. گفتارهای چهارگانه کتاب با عناوین “از آشنایی تا شیفتگی”، “از شیفتگی تا الگوبرداری حکومتی”، “از الگوبرداری حکومتی تا غربی شدن جامعه”، و “از بازگشت به اصول تا مساله جهانی شدن”، معماری معاصر ایران را در دوره های قاجار، پهلوی اول و دوم، و دوره انقلاب اسلامی مورد تأمل قرار می دهد. کتاب “تحلیلی بر معماری معاصر ایران” به قلم دکتر حمیدرضا انصاری نگارش و توسط انتشارات سبزان منتشر گردیده است.

فهرست مطالب کتاب:
مقدمه
گفتار اول: از آشنایی تا شیفتگی
گفتار دوم: از شیفتگی تا الگوبرداری حکومتی
گفتار سوم: از الگوبرداری حکومتی تا غربی شدن جامعه
گفتار چهارم: از بازگشت به اصول تا مساله جهانی شدن
سخن آخر

دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook