انتشار کتاب «بسترسازی فضاهای شهری و مسکونی برای معلولین»

نویسنده: محمدرضا غلامی گوهره
ناشر: انتشارات آزادپیما
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵، تهران
تیراژ: ۲۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۱۴۴
قطع: رقعی
قیمت: ۷۰/۰۰۰ ریال

بخشی از مقدمه:
در حالی که حق تمام آحاد جامعه و شهروندان در استفاده از امکانات و زندگی متعادل و عادلانه در کنار سایرین به رسمیت شناخته می شود، افرادی که با محدودیت های جسمی و حرکتی روبرو هستند، به دلیل عدم پیش بینی تمهیدات مناسب در شبکه های حمل و نقل شهری، فضاهای عمومی و حتی در خانه ها و واحدهای مسکونی، در حضور فعال در عرصه های اجتماعی و خانوادگی با مشکلات بسیاری مواجه اند. بیشترین تلاش هایی که برای مناسب ساختن فضای سکونتی جانبازان صورت می گیرد، به رفع موانع حرکت و حضور آنها در فضاهای مختلف و افزایش آسایش و آرامش آنان در عرصه های زندگی شخصی شان محدود می شود. حال آنکه آماده سازی و مناسب نمودن محیط های زندگی جانبازان، به ویژه خانه های آنها طیف وسیع تری از اقدامات و روش های کارآمدتر و پیچیده تر نیاز دارد.

آنچه در این کتاب به عنوان یک راه حل بهینه برای این معضل پیشنهاد می گردد، طراحی مسکن و فضای شهری انعطاف پذیر است. به این معنا که باید واحدهای مسکونی و همچنین فضاهای شهری انعطاف پذیری طراحی نمود که علاوه بر آنکه رویکرد استفاده از ابزارهای حرکتی معلولین در آنها گنجانده شده باشد، پتانسیل تطبیق با نیازهای فضایی آنها را، در صورتی که این واحدهای مسکونی به عنوان محل سکونت دائمی شان مطرح گردد، در خود دارا باشند.

فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول: جانبازان و معلولین
فصل دوم: بررسی تجارب داخلی و خارجی
فصل سوم: طراحی فضاهای همه شمول

دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook