انتشار “مجموعه ۱۵ جلدی فضاهای همگانی برای گروه های ویژه”

به همت معاونت فنی وطراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران کتاب “مجموعه ۱۵ جلدی فضاهای همگانی برای گروه های ویژه” منتشر شد.

این مجموعه با هدف تکیه بر محتوای علمی تولید شده و با اتخاذ دیدی آسیب شناسانه، تهیه شده و عرصه های شهری و حوزه های مختلف آن را زیر ذربین برده، با بازنگری موضوعات اجرایی شده و با اتخاذ دیدی همه شمول گامی در جهت تسهیل فضاها شهری موجود برای کلیه شهروندان برداشته است.

در این مجموعه ۱۵ جلدی موضوعاتی نظیری بررسی و شناسایی نقاط حادثه خیز پیاده رو، ساماندهی لبه های خرد شهری، نیمکت، سطل زباله، تابلوها و علائم شهری، جوی و جدول، گلجای و شبکه پای درخت، ایستگاه های اتوبوس و تاکسی، پارکینگ موتور سیکلت و ایستگاه دوچرخه، فضا و وسایل بازی کودکان، اتصالات مبلمان شهری به کف، تلفن همگانی، فضاهای سبز عمومی و پارک ها، ایستگاه های مترو و مساجد و فضاهای عبادتگاهی مورد مطالعه قرار گرفته است.

در مقدمه این مجموعه آمده است: مبلمان شهری مهمترین گروه از محصولات شهری است که نه تنها کاربرد عام داشته و بیش از هرچیز دیگر با توده مردم ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد، بلکه نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی شهری دارند. هماهنگی و تناسب بودن اجزا مبلمان شهری با محیط مکانی که در آن قرار میگرد نقش تعیین کننده ای در مطلوب بودن فضای شهری، ارتقا زیبایی و افزایش حضور و تعامل شهروندان دارد. از این رو تلاش می شود با ارائه راهکارهای اجرایی ساماندهی عناصر مبلمان شهری موجب فراهم شدن حس خوشایندی و رضایت در فضای شهری گردد.
سایت مرتبط: www.zibasazi.ir

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook