انتشار ترجمه‌ای دیگر از «زیبایی‌شناسی در معماری» کورت گروتر

نویسنده: کورت گروتر
مترجم:
مجتبی دولتخواه
سولماز همتی

ناشر: کتاب آبان
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳
تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه
نوبت چاپ: اول
تعداد صفحات: ۳۴۴
قیمت: ۱۹۰۰۰۰ ریال
طراحی جلد: هومن علیزاده

«زیبایی‌شناسی در معماری» عنوان کتابی نوشته پروفسور یورگ کورت گروتر، معمار ۶۷ ساله آلمانی است که با شرح مختصر مبانی روانشناختی ادراک و دریافت حسی انسان از پدیده‌های بیرونی، به مطالعه سهم هر یک از عناصرِ فرم، فضا، ساختار و نور در زیبایی ‌کلیِ یک اثر معماری می‌پردازد. ارائه مصادیق متعدد از آثار معماری سراسر جهان برای هر مبحث از ویژگی‌های این کتاب است.

کتاب «زیبایی‌شناسی در معماری» به دلیل جامعیت محتوایی و مصادیق متعددی که فراخور هر مبحث از آثار معماری سراسر جهان ارائه می‌کند، بسیار مستعدِ مرجع قرارگرفتن برای دانشجویانِ سال‌های اول و دوم معماری است. این کتاب در ۱۱ فصل به نام‌های «مبانی ادراک و دریافت»، «فرهنگ و سبک»، «زیبایی ‌و زیبایی‌شناسی»، «محیط و مکان»، «فضا»، «فرم»، «هماهنگی»، «زمان و راه»، «نور و رنگ»، «نشانه»، «جزء و کل» تدوین شده است.

نخستین ترجمه فارسی از این کتاب در سال ۱۳۷۵ توسط  جهانشاه پاکزاد و عبدالرضا همایون (انتشارات دانشگاه شهید بهشتی) عرضه شد.

منبع خبر: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook