اعلام نتایج و نمایش آثار برتر مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز

بنا بر اعلام دبیرخانه «مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز»_ (روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ تبریز)_؛ نتایج نهایی مسابقه طی گزارشی به شرح ذیل بیان گردید:

آثار رسیده به مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز توسط هیات داوران بررسی و نفرات برتراعلام شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ تبریز؛ مرتضی موحدنیا شهردار منطقه خبر از اتمام داوری آثار رسیده به مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز توسط هیات داوران داده و گفت: به جهت احداث پارکی به وسعت ۱۰ هکتار در ضلع شمالی خیابان آزادی در سه راهی ارتش (محوطه سابق پادگان ارتش)، شهرداری منطقه طی فراخوانی از معماران و شهرسازان کشوری و بین المللی دعوت به عمل آورد تا با ارائه طرح و آثار خویش شهرداری منطقه ۳ تبریز را در احداث هر چه مناسب و اصولی و علمی پارک باغشمال یاری نمایند.

شهردار منطقه افزود: فراخوان مسابقه در دوازدهم اردیبهشت ماه امسال اعلان عمومی گردید و در نهایت پس از اتمام مهلت ارسال آثار، یعنی تا پایان وقت اداری روز هفتم شهریور ۵۰ اثر از سوی معماران و شهرسازان داخل و خارج کشور به دبیرخانه مسابقه مستقر در شهرداری منطقه ۳ تبریز ارسال شد.
موحدنیا تشریح نمود: در فراخوان مسابقه طراحی، به نوع آوری و خلاقیت، ایجاد فضای شهری پویا، تطابقت اقلیمی و موقعیت پارک، لحاظ نمودن ایستگاه آتی الاحداث قطار شهری در جنوب سایت، هماهنگی با زمینه تاریخی محدوده باغشمال، رعایت استانداردهای معماری منظر و فضای سبز و … به عنوان معیارهای طراحی مسابقه اشاره شده بود.

وی ادامه داد: داوران این مسابقه متشکل از مهندس سید محمد بهشتی، دکتر مرتضی میر غلامی و دکتر هما ایرانی بهبهانی از اساتید دانشگاه های تهران و کشور طرح های رسیده را پانزدهم شهریور در محل ساختمان شهرداری منطقه ۳ داوری کرده و نفرات برتر را اعلام نمودند.

شهردار منطقه در توضیح نتایج داوری مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز، افزود: داوران با بررسی آثار بصورت حذفی ۱۶ اثر را در مرحله اول انتخاب نمودند و در نهایت ۱۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

وی اسامی سرگروه های رتبه های اول، دوم، سوم این مسابقه براساس رای های داوران را به ترتیب اصغر مطیع نوعپروری، کوروش حاجی زاده و محمدرضا مهربانی گلزار اعلام کرد.

♦ نفرات برتر: 

رتبه اول: سرگروه: اصغر مطیع نوعپروری | اعضای گروه: آرمین استادیmehmat cemili aktas ، pinar kesim aktas ، ekin seker ، nergis asar ،seyma kahraman ، berk mizanli ، lokman turunc
رتبه دوم: سرگروه: کوروش حاجی زاده | اعضای گروه: امیر حسین حاجی زاده
رتبه سوم: سرگروه: محمدرضا مهربانی گلزار | اعضای گروه: مینا لطف الهی یقین، پرنیا شهاب، میر سالار کامجو، سروش معصوم زاده

موحدنیا در توضیح دلیل اختصاص رتبه اول مسابقه از سوی هیات داوران به اصغر مطیع نوعپروری گفت: اثر ارسالی با سر گروهی اصغر مطیع نوعپروری به خاطر توجه به سابقه تاریخی سایت، در نظر گرفتن وضع موجود و طراحی فضاهای با قابلیت استفاده بهتر برای عموم مردم با کمترین مداخله، توانست رتبه اول را کسب نماید.

وی ادامه داد: رتبه دوم این مسابقه بین المللی را هم کوروش حاجی زاده به دلیل وجود پیوند پیرامون سایت با بافت اطراف، پیوند با گذشته اقتصادی و اجرایی بودن طرح توانست بدست آورد.

و دلیل کسب رتبه سوم مسابقه از سوی محمدرضا مهربانی گلزار نیز داشتن پیوند با رد پایی از گذشته، رابطه با فضاهای اطراف، موقعیت های متنوع مردم دار، فعالیت های چند گانه در فضای محور اصلی، توجه به معاصربودن طرح، انطباق دادن فضاهای گذشته به نیازهای امروزی اعلام شده است.

شهردار منطقه گفت: به غیر از رتبه های اول تا سوم، هفت اثردیگر نیز از سوی هیئت داوران شایسته تقدیر دانسته شد، که اسامی سر گروه های صاحبان آثار به ترتیب حروف الفبا و بدون اولویت به قرار زیر می باشد:

♦ آثار شایسته تقدیر: (بدون رتبه بندی و اولویت)
– امیر احمدی نسب، علی احمدی نسب، پریسا پرنیان فر، رسا آقاخانلو
– امیر محمد اخوان، پیمان طوطیان، صبا صمیمی، علی قریشوندی، کوروش دروش
– امیر حسین حسینی، امیرحسین ایوبیان، سارا نورنیا
– فرناز خواجه سعید، فرشته رحمانی، علی نادری، یاور شامی، لیلا سهیلی وند
– حسام ریاحی اصفهانی، مهسا کمالزاده، مژگان کریمی
– سید مهدی طبائیان نژاد، محمدطبائیان نژاد، آمنه سالمی خوزانی
– ابوالفضل ملایجردی، محمد ذبیح اللهی و نسیم الوندی

گفتنی است مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز توسط شهرداری منطقه ۳ و با همکاری معاونت شهر سازی و معماری شهرداری کلانشهر تبریز برگزار گردید.

تصاویر جلسه داوری:

 

♦ نمایش طرح های برتر و آثار شایسته تقدیر:

• نفرات برتر:

رتبه اول: اصغر مطیع نوعپروری (سرگروه)

 

رتبه دوم: کوروش حاجی زاده (سرگروه)

 

رتبه سوم:محمدرضا مهربانی گلزار (سرگروه)

 

• آثار شایسته تقدیر: (این بخش بروز رسانی می شود)

 

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه‌ بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز

ســـایر آثـــار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمارنیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook