اعلام نتایج نهایی و نمایش آثار برتر اولین دوره مسابقات لیگ معماران جوان ایران

بروزرسانی مورخ ۹۸/۹/۱۹:
نظرات داوران خارجی به (زبان فارسی) درخصوص آثار برتر و همچنین تصاویر تکمیلی آثار برتر و تقدیر شده، و آثار راه یافته به مرحله نیمه نهایی، به طور اختصاصی توسط دبیرخانه مسابقه، برای معمارنیوز ارسال شد و در خبر درج و بروزرسانی گردید.

• نظــرات داوران در خصوص آثار برتر: 

مقام اول: Open Source Architecture
گاهی اوقات این ساده ترین شکل و یا فرم که منجر به نتیجه ای اصیل میشود، و به همین دلیل ما هیئت منصفه Open Source به عنوان مقام اول انتخاب کرده ایم. ما این ویژگی طرح را دوست داشتیم که با زیبایی چشم انداز رقابت نمی کرد، اما در عین حال فعالیت های متعددی از جمله گردآوری، سرپناه و زمین بازی بودن به خوبی انجام میداد.
یک فضای سازگار که به نظر می رسد متعلق به سایت است و به خوبی با عناصر موجود ارتباط بر قرار میکند.
یک طراحی بی انتها که ما امیدواریم که تبدیل به یک ویژگی دائمی در سایت شود.
Open Source، یک نیم سکو بتنی باز که کاملا در چشم انداز تعبیه شده است، یک زمین خنثی را برای اجراها، نمایش یا یک پناهگاه ساده فراهم می کند.

مقام دوم: انسانیت انسان
مقیاسی خوب برای یک غرفه. به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد سازه احتیاج است، مشخص نیست که سقف چگونه پشتیبانی می شود. تخته سنگ مورد نیاز نیست، از طراحی آن فاصله می گیرد. به جز استفاده عمومی از قوس ها، هیچ مکان و ارتباط مشخصی با سایت ندارید.
توسعه و ساخت مواد باید مورد تفکر قرار گیرد یا نشان داده شود زیرا هیچ نشانی از ارائه وجود ندارد. مراحل و ویژگی های آب که به طور کامل اطراف این سکو را فرا گرفته ممکن است برای دسترسی مشکلی ایجاد کند.

مقام سوم: بدون عنوان
یک طراحی منسجم است. سبک و پایدار با استفاده، استفاده خوب از هندسه موجود در سایت از بامبو. به نظر می رسد برای بودجه قابل استفاده باشد، اما از لحاظ عملکردی به اندازه کافی کار نمی کند.
استفاده از شرایط سایت موجود و قرار دادن ساختار جدید به خوبی در کنار هم کار می کند. طراحی ساده اما بسیار جذاب است و مقیاس خوبی برای آن دارد. ارائه گرافیک با عنوان و توضیحات مفید خواهد بود.

مقام چهارم: چادر اجتماع
ارتباط با چادرهای عشایری کرمانشاه و همچنین نمادها و هندسه های سنتی فرش، پایه و اساس تاریخی قوی را نشان می دهد ، اما شکل نهایی می تواند بیشتر توسعه یابد. شاید یک سری چادرها بتوانند در سایت پخش شوند، نه فقط در یک منطقه.

مقام پنجم: بدون عنوان
گزینه شیشه ای بسیار شکننده است و داشتن تجهیزات طرح ریزی در این مکان غیر واقعی است ، اما ما ایده لایه بندی پانل های مش فلزی و ایجاد اپیگرافی را دوست داریم.

مقام ششم: ترکیب احساسات
استفاده شدید از صدا و عنصر طبیعی باد در رابطه با افسانه فرهاد و شیرین. ساخت و ساز و مصالح به وضوح نشان داده شده و به نظر می رسد امکان پذیر است.

مقام هفتم: بدون عنوان
با این بودجه نمی توان – رندرهای زیبا و طراحی منسجم. مقیاس و مواد بسیار بلند پروازانه آن را ساخت.

مقام هشتم: بدون عنوان
طراحی ساده و مینیمال، ساختاری که از دو جهت منظره ای ایجاد می کند و برای بناهای سایت مضر نیست. ظرافت طراحی در طرح اولیه تا حدودی در رندرهای نهایی از بین رفته است.

مقام نهم: بدون عنوان
استفاده جالب از فناوری در رابطه با کوه

مقام دهم: داستان های بیستون
یک مفهوم تحریک آمیز، واقعیت افزوده برای تکمیل ساختارهای موجود به صورت بصری است.
هیات داوران نیویورک تصمیم گرفتند این دو پروژه را براساس تفسیر مدرن خود از ساختارهای محلی چادر عشایری انتخاب کنند، حتی اگر توسط هیئت منصفه ایران رد شوند. این پروژه ها پیچیدگی هایی برای پر کردن معماری بومی با معماری امروزی را به چالش می کشند.

شایسته تقدیر: دوار (سیاه چادر)
ما هیئت منصفه عاشق این مجسمه هنری قوی ، اما ظریف ، رشته ای واقع در کوه های ناهموار بودیم. ایده “چادر سیاه” بسیار ص ا یلی بود. و بعد از اینکه از لحاظ ً اغوا کننده و شکل کاملا مهندسی فهمیده شد، می توان بیش از یکی از این ساختارها را که در منظره بیستون می ایستد و میرقصد را تصور کرد. فرم باز و در عین حال محافظت شده از “دوار”، به طرز فجیعی در پاسخ به این مسابقه گفت: “نمایشی از معماری جدید که فرهنگ و هنر را با فن آوری های جدید ، روش های ساخت و ً ساز و استفاده از مواد مخلوط می کند.” جنبه های رسمی معماری بومی را به شکلی کاملا معاصر بیان کرد پروژه و ارائه بسیار ایده آل و سازمان یافته با مفهوم و اجرای قوی. طرحی پویا با استفاده مناسب از مواد طبیعی – طناب موی نمادین بز. فرایند طراحی به سایت مربوط می شود و طراحی دقیق ساختار و مونتاژ را نشان می دهد. شفافیت سازه باعث می شود متناسب با سایت باشد ، اگرچه ممکن است نیاز به کاهش داشته باشد.

شایسته تقدیر: غرفه تعاملات اجتماعی
ما هیئت منصفه عاشق این تعبیر مدرن از خیمه های قبیله ای کرمانشاه بودیم. نه تنها شکل خیره کننده، بلکه به اهداف معناداری مانند اجتماعات اجتماعی، جشنواره ها و هنرهای نمایشی نیز کمک می کند. ما همچنین قدردانی کردیم که از قبل چقدر مهندسی در نمودارها از اسکلت چوبی ساختاری گرفته تا گیره های لاستیکی بافته شده و ضد آب کشف شده است. (صرفا جهت اطلاع …! ما طرفداران صندلی ها نبودیم)!
انگیزه طراحی، منابع، الهامات و ایده ها بسیار عالی است. شکل چادرهای جدید می تواند در طراحی پیشرفت کند و ایده روشنایی صندلی گیج کننده است.
……………………………………………..

بنا بر اعلام دبیرخانه اولین دوره مسابقات لیگ معماران جوان ایران (جایزه خواهران حریری)؛ نتایج مسابقه بدین شرح مشخص گردید:

نفـرات بـرتـر:

رتبه اول: گروه rea | سرگروه : رضا شبانکاره
رتبه دوم: گروه خط نو | سرگروه: محمد پاسبان
رتبه سوم: گروه basho dwelling | سرگروه: فرهاد بینا زاده

رتبه چهارم: گروه اوژان | سرگروه: نیوشا کریمی
رتبه پنجم: گروه bono studio | سرگروه: نیلوفر ابونوری
رتبه ششم: گروه معماری ملی | سرگروه: میترا باقری
رتبه هفتم: گروه dot | سرگروه: عرفان جواهری
رتبه هشتم: گروه maze office | سرگروه: محمد رضا افتخاری
رتبه
نهم: گروه چهارستون | سرگروه: معصومه مهدی پور
رتبه دهم: گروه illution | سرگروه: طناز امیری

تصاویر داوری:

 

نمایش آثار بهمراه معرفی طرح ها: (اختصاصی- معمارنیوز)

نفــرات بـرتـر:

• آثار رتبه اول تا سوم:

 

• آثار رتبه چهارم تا دهم:

 

 

• آثار تقدیر شده ها:

 

• نمایش آثار راه یافته به مرحله نیمه نهایی:

 

دریافت فایل اعلام نتایج داوری خارج از کشور (زبان اصلی)، رزومه هیأت داوران خارج از کشور، نظر اعلام شده روی آثار ارسالی
دریافت فایل اعلام نتایج داوری خارج از کشور (زبان فارسی)، رزومه هیأت داوران خارج از کشور، نظر اعلام شده روی آثار ارسالی
* پیرو اعلام دبیرخانه مسابقه؛ فایل مذکور (اعلام نظر داوران) به زبان فارسی و همچنین تصاویر با کیفیت مطلوب، طی روزهای آینده در همین صفحه بروزرسانی خواهد شد.

• فیلم نتایج داوری مرحله اول مسابقات لیگ معماران جوان ایران (جایزه خواهران حریری):
* لینک مشاهده فیلم

نمایش سایر آثار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمارنیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

لینک مرتبط: فراخوان اولین دوره مسابقات لیگ معماران جوان ایران (جایزه خواهران حریری)

دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook