اعلام نتایج مرحله اول مسابقه ملی طراحی یادمان و محوطه میدان اصلی شهر اراک

بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه طراحی یادمان و محوطه میدان اصلی شهر اراک (میدان شهدا)؛ نتایج مرحله اول طی بیانیه هیئت داوران به شرح زیر مشخص گردید:

صورتجلسه شماره ۲:
در راستای برگزاری فراخوان ملی مسابقه طراحی یادمان و محوطه میدان اصلی شهر اراک (میدان شهدا) سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک، در روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۹ جلسه داوری و گزینش آثار و طرح های ارسالی به دبیرخانه این مسابقه در محل سالن جلسات شهرداری اراک با حضور اعضای هیأت داوران مسابقه تشکیل گردید. و در مرحله اول داوری مقرر گردید که به صورت حذفی عمل گردد و یا به عبارتی طرح هایی که اعضای هیأت داوران با اجماع، نظر به حذف آنها داشتند از دور مسابقه خارج گردیده که در ادامه ضمن بررسی کلیه آثار شرکت کنندگان، ۱۵ طرح به شرح ذیل به دور بعد مرحله اول داوری راه یافت.
۱۰۱، ۱۴۶، ۱۴۷، ۱۸۲، ۲۰۴، ۲۲۸، ۲۴۵، ۲۶۳، ۲۷۱، ۱۸۶، ۳۰۵، ۳۱۰، ۳۶۱، ۳۶۹، ۴۳۰

 

بیانیه نهایی هیأت داوری:
هیأت داوران ضمن تشکر از زحمات کارفرمای محترم (شهرداری اراک) و برگزارکننده محترم مسابقه (سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک) و دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی، بیانیه نهایی خود را در خصوص نتایج مرحله اول داوری و گزینش آثار ارسالی به مسابقه طراحی یادمان و محوطه میدان اصلی شهر اراک (میدان شهدا) به شرح ذیل ایراد می نماید:

در ابتدای جلسه طرح های مطابقت داده شده با مدارک و مشخصات ذکر شده در برنامه مسابقه (مطابق بند ۲۳ بخش ۴ آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی) که توسط مدیر مسابقه صورت پذیرفته بود، مورد رویت و ارزیابی اعضای هیأت داوران قرار گرفت. و سپس از میان ۳۴۱ طرح ارائه شده از ۲۸ استان کشور، ۱۵ طرح به مرحله بعد راه یافتند (به شرح صورتجلسه ۲) و در این مرحله، پس از شور و بررسی و در نظر گرفتن شرایط مسابقه و ضوابط و مقررات مربوطه، هیأت داوران مقرر نمود که ۵ طرح منتخب در مرحله اول مسابقه به شرح ذیل، متناسب با خواسته های فراخوان بازنگری و اصلاح شوند، و پس از بررسی مجدد و تأیید هیأت داوران، نسبت به ساخت ماکت آنها اقدام گردد تا سپس تصمیم نهایی در مرحله دوم مسابقه طبق بیانبه هیأت داوران اعلام شود.

کد ۱۸۶، کد ۲۲۸، کد ۳۰۵، کد ۴۳۰، کد ۲۷۱
(لازم به ذکر است کدهای اعلام شده براساس رتبه بندی نمی باشد)

همچنین هیأت داوری اذعان می دارد که ملاحظاتی که در ذیل به آنها اشاره می گردد در اکثر آثار وجود داشت:

– عدم توجه کافی به هویت تاریخی میدان و پیرامون آن
– عدم توجه کافی به هویت تاریخی شهر و پدیده های فرهنگی خواسته شده در برنامه مسابقه
– فقدان هویت منحصر بفرد خلاقانه و بارز عنصر اصلی و شاخص طراحی شده

بنابراین هیچکدام از محصولات مسابقه در مقیاس یک اثر ارزنده در مقیاس شهری ارزیابی نگردید. اما در مجموع، متناسب با شرایط اعلام شده در برنامه مسابقه، در ۵ طرح انتخاب شده، ممیزه های اندکی نسبت به بقیه آثار در آنها مشاهده گردید.

– دکتر سیمون آیوازیان؛ داور مسابقه
– دکتر حسین سلطان زاده؛ داور مسابقه
– مهندس حمید رضا نوازنی؛ داور مسابقه
– استاد حمید شانس؛ داور مسابقه
– استاد طاهر شیخ الحکما؛ داور مسابقه
– دکتر علی خدادادی؛ ناظر دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی
–دکتر حمید احمدی؛ مدیر مسابقه

بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه؛ به دلیل حفظ حقوق شرکت کنندگان در روند داوری و گزینش آثار و همچنین به دلیل رعایت ضابطه پنهان بودن اسامی صاحبان محصولات مسابقه طبق آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی تا پایان اتمام مرحله دوم داوری و نهایی شدن طرح های حائز رتبه اول تا سوم از انتشار اسامی صاحبان ۵ طرح راه یافته به مرحله دوم داوری معذوریم. و از سوی دبیرخانه این مسابقه تا یکشنبه ۱۳۹۶/۵/۲۲ با صاحبان ۵ طرح برگزیده مرحله اول داوری تماس حاصل خواهد شد. و برای سایر شرکت کنندگانی که طرح های آنها از سوی هیأت داوران جهت راه یابی به مرحله دوم داوری انتخاب نشدند پیامک ارسال خواهد شد.

گزارش تصویری داوری مرحله اول:

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه ملی طراحی یادمان و محوطه میدان اصلی شهر اراک؛ «میدان شهدا»

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۴ نظر on “اعلام نتایج مرحله اول مسابقه ملی طراحی یادمان و محوطه میدان اصلی شهر اراک”

  • حمید wrote on ۲۲ مرداد, ۱۳۹۶, ۱۱:۴۵

    من و دوستانم از شرکت کنندگان این مسابقه بودیم و بسیار تلاش کردیم طرحی در خور شهر اراک ارائه دهیم ولی متاسفانه نتوانستیم جایی در بین پانزده نفر اول پیدا کنیم.با تحقیقی که پیرامون نتایج کردیم متوجه شدیم تعداد زیادی از این دوستان شرکت کننده از روند داوری و معیار های آن بشدت ناراضی بودند و می گفتند که وقفه چند ماهه بین داوری باعث این اشکالات شده است.

    از سایت خوب معمار نیوز تشکر می کنم بابت مطالب ارزنده

  • محمد wrote on ۲۳ مرداد, ۱۳۹۶, ۱۱:۰۳

    در جواب دوست خوبم آقای حمید باید بگم من هم تلاش زیادی کردم و قبول هم نشدم ولی اطمینان دارم که داوری به حق بوده ولو با تاخیر زیاد . بزرگانی مثل دکتر آیوازیان ، دکتر سلطان زاده ، دکتر احمدی و دیگر نامداران ایران قطعا به درستی داوری کرده اند و در نتایج نهایی شاهد آن خواهیم بود .
    با تشکر از سایت معمارنیوز و دوستان.

  • مهسا wrote on ۲۴ مرداد, ۱۳۹۶, ۱۲:۱۷

    سلام من هیچ تماسی از دبیرخانه دریاف نکردم.الان نمیدونم قبول شدم یا نه یعنی کد هم نگرفتم ولی پیامک پستی تحویل کالا برام اومده یعنی کارم تحویل داده شده.با شمارشونم تماس میگیرم جوابگو نیستن.دوستان اگه راه ارتباطی میشناسن به من اطلاع بدن ممنون میشم.

  • ارمان wrote on ۲۸ شهریور, ۱۳۹۶, ۲۲:۴۰

    بله بنده هم مشکل خانم مهسا رو دارم کارم تحویل داده شده ولی کد دریافت نکردم لطفا پیگیری کنین ممنون از سایت خوبتون

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook