اعلام فینالیست های مسابقات طراحی فضاهای موقت در سال ۲۰۱۵

وب سایت worldarchitecturenews.com هر ساله با هدف معرفی پروژه های جدید، مسابقه هایی را در موضوع‌ها و کاربری‌های مختلف بصورت بین المللی برگزار می‌کند. موضوع هایی از قبیل فضاهای مسکونی، درمانی، آموزشی، تجاری، کاربرد بتن در معماری، حمل و نقل، ساختمان‌های پایدار، فضاهای چند عملکردی، کاربرد فلز در معماری، رنگ در معماری، چوب در معماری و …. هریک زمینه‌ای برای معرفی و رقابت پروژه‌ها هستند.

در سال جاری، مقوله جدیدی با عنوان “فضاهای موقت” به این مجموعه اضافه شد و برای اولین بار، برای طراحان و سازندگان فضاهای موقتی این امکان فراهم شد تا کار خود را در این رقابت عرضه کنند.

این گروه از پروژه ها شامل کاربریهای بسیار متنوعی از قبیل مسکن اضطراری، غرفه و خیمه، معماری جشنواره‌ای، رستورانها و کافه های موقتی، پایه ها و جایگاه های اجرای موسیقی میشود. غالباً استفاده از سازه های موقت مترادف با هزینه کمتر و زمان ساخت حداقل میباشد. در این رقابت بیشترین توجه به پروژه‌هایی بود که با درک ماهیت فضاهای‌موقتی، از مصالحی استفاده شده که در عین اصالت، در مدت زمان کوتاه استفاده، کاملاً مفید و کاربردی باشند.

از میان ۴۷ شرکت کننده در این رقابت، ۳۱ کار به عنوان فهرست بلند و ۶ پروژه به عنوان فینالیست معرفی شدند.

 

معرفی یکی از ۶ طرح فینالیست:

Hy-Fi : برج قابل بازیافت در نیویورک
Hy-Fi که طرحی از سوی موزه هنرهای معاصر و استودیو MoMA PS1 است، محیط خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که الگویی تازه برای معماری پایدار است. طراح می‌گوید: «در سال ۲۰۱۴ ما نوع جدیدی از مصالح ساختمانی را امتحان کردیم که از آن ۱۰۰۰۰ عدد آجر قابل بازیافت –در دو نوع مات و براق- تولید و با آنها  برجی به ارتفاع ۱۳ متر ساخته‌شد. مواد اولیه تولید آجر‌ها از ساقه‌‌های دور انداخته شده ذرت بوده و پس از ساخت، این طرح هیچ گونه مصرف انرژی و در بازیافت، تولید کربن ندارد». فرم برج کاملا ارگانیک است و در آن آجرهای مات در قسمت پایین و آجرهای براق که رنگ آبی آسمان را در خود منعکس می‌کردند در قسمت بالا به کار برده شدند.

این برج تنها برای مدت ۳ ماه میزبان برنامه‌های فرهنگی بود و سپس سازه‌ی آن برچیده و آجر‌های آن بازیافت شد که مجدداً به صورت خاک به باغچه‌ها بازگشت. به گفته طراح، این تجربه جدید، راه‌های تازه‌ای را در زمینه طراحی سازه‌های موقت در آینده برای دیگر طراحان باز می‌کند.

برگرفته از:  www.tua.ir
منبع خبر: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



یک نظر on “اعلام فینالیست های مسابقات طراحی فضاهای موقت در سال ۲۰۱۵”

  • علیرضا wrote on ۲۰ مرداد, ۱۳۹۴, ۲۱:۲۷

    سلام
    خسته نباشین کارها خیلی ضعیفن توسطح بینول

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook