آلخاندرو آراونا، مدیر بینال معماری ونیز ۲۰۱۶

امروز هیئت بینال (دوسالانه) ونیز معمار اهل شیلی و عضو داوری جایزه پریتزکر آلخاندرو آراونا را به عنوان مدیریت پانزدهمین نمایشگاه بینال معماری ونیز نامید. این دوسالانه در مرکز منطقه ونتوی ایتالیا، ونیز، در تاریخ ۲۸ مه الی ۲۷ نوامبر ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد.

با مرور محبوبیت و موفقیت افزاینده دوسالانه های معماری پیشین، ریاست مجموعه پائولو باراتا تایید کرد: “پس از سالها که دوسالانه معماری ونیز رشد خود را ادامه داده است و با طی شش ماه، ما امروز تصمیم قطعی خود را برای مدیریت، با توجه به افزایش مداوم توجه مدارس معماری از سراسر دنیا برای تبدیل به بخشی از نشست پروژه دوسالانه، گرفتیم و دوسالانه معماری را به مقصدی زیارتی برای دانشجویان و معلمان دانشگاه های تمام کشورها، از ایلات متحده آمریکا تا چین، بدل ساختیم”.

در بیانیه ای که از سوی بینال ونیز تهیه شده، الخاندور آراوانا بیان داشته:
“نبردهای بسیاری برای پیروزی لازم است و مرزهای متعددی برای ارتقا کیفیت ساخت محیط و در نتیجه کیفیت زندگی مردم گسترده شده است. این چیزی است که می خواهیم مردم در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی بیایند و ببینند: داستان پیروزی هایی که ارزش بیان دارند و نمونه های موردی، باارزش اشتراک گذاشتن، در جایی که معماری انجام داده، تفاوتی در نبردها پدید آورده و خواهد آورد”.

“پانزدهمین نمایشگاه بین المللی درباره تمرکز و یادگیری است که از طریق فهم، شهود یا هر دو به شکل همزمان صورت یابد، که قادر به فرار از وضع موجود باشد. ما مشتاق ارایه نمونه هایی هستیم که با وجود دشواری ها، به جای کنار گذاشتن یا تلخ دیدن، چیزی را پیشنهاد و انجام بدهد. ما آنهایی را نمایش می دهیم که در بحث دایمی درباره کیفیت ساخت محیط باشد، نه تنها نیاز، بلکه اتاقی برای فعالیت دیده شده باشد”.

ریاست مجموعه پائولو باراتا پیش تر در مورد مرزهای تصمیم گیر توضیح داده بود، وی بیان داشت: “پس از تجربه مهم گسترش بینال توسط رم کولهاوس، که بطور کامل به متصدی کتابخانه تحویل داده شده، عقیده ما بر این است که باید بینال را دنبال کنیم، زیرا زمانی برای گردهمایی معماران است و به کاوش در مرزهای جدید معماری اختصاص دارد که سرزندگی معماری را بیان می سازد، محدوده هایی که در پهنه بخش های مختلف جهان گسترده شده و نشان می دهد معماران چگونه پاسخ های خاصی برای نیازهای خاصی اتخاذ کرده اند. این بینال در نظر دارد تا بار دیگر به گسست میان معماری و جامعه شهری، که در دهه های اخیر تنها از دید معماری بدان نگریسته شده و هنوز هم برای دیگران غیرضروری به شمار می آید، واکنش نشان دهد. به نظر ما، در میان معماران نسل جدید، آلخاندرو آراوانا کسی است که بهترین توصیف از این واقعیت را داشته و نیروی حیات آن را نمایش داده است”.

آراوانا یکی از بنیانگذاران گروه معماری ELEMENTAL در سانتیاگو در شیلی است.
سایت مرتبط: www.etoood.com

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook