همایش «اصفهان، تمرکز بر ساختمان، غفلت از شهر» – اصفهان

مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، برگزار می کند:

همایش با عنوان:
اصفهان، تمرکز بر ساختمان، غفلت از شهر

باحضور:
دکتر عباس صنیع زاده؛ مدرس دانشگاه و سردبیر مجله دانش نما

با تصویب و ابلاغ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال ۱۳۷۴ و تشکیل سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، کیفیت ساختمان ها در سطح کشور به لحاظ عملکرد های درونی از قبیل استحکام، ایمنی و آسایش ارتقا یافته اند. به موازات عملکردهای داخلی، ساختمانها دارای کارکرد های محیطی نیز هستند که باید در مواقع طراحی و اجرای آن ها کاملاً لحاظ شوند. استقرار صحیح ساختمان ها در بستر شهر، ضرورت وجود هماهنگی های لازم با ساختمان‌های مجاور، برخورداری از دسترسی مناسب، عدم ایجاد سایه و اشراف و … از جمله کارکردهای محیطی ساختمان هستند. متأسفانه طی دو دهه گذشته توجه به کارکردهای محیطی ساختمان ها مورد غفلت قرار گرفته و همین موضوع موجب تجزیه حقوق شهروندان در حوزه عمومی شده است.

سخنران این همایش دکتر عباس صنیع زاده با ارائه توضیحات و نمایش اسلایدهای تهیه شده، عوارض و تبعات ناشی از عدم توجه به کارکردهای محیطی ساختمان ها را در سطح شهر اصفهان و دیگر کلانشهرهای کشور تشریح و در ادامه نیز راهکارهای پیشنهادی برای رفع این نقیصه ی مهم را مطرح خواهد نمود.

* ورود برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

زمان: چهارشنبه، ۱۷ مهر ماه ۹۸، ساعت ۱۷
مکان: اصفهان، خیابان گلدسته، سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان
تلفن: ۳۲۲۴۵۱۸۴
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook