مسابقه طراحی معماری مجتمع تفریحی،فرهنگی و اقتصادی مهندسان ساختمان استان البرز

مسابقه طراحی معماری مجتمع تفریحی،فرهنگی و اقتصادی مهندسان ساختمان استان البرز

تعاونی مهندسان ساختمان استان البرز در راستای تحقق یکی از بزرگترین آرزوهای اعضای محترم و مهندسان فرهیخته استان در خصوص داشتن یک مجموعه تفریحی رفاهی ،فرهنگی،ورزشی مختص مهندسان ساختمان ،با پیگیری و تلاش بی وقفه هیات مدیره خود توانست به لطف خداوند متعال با خرید زمینی در یکی از بهترین نقاط استان به لحاظ آب و هوا و سهولت دسترسی اقدام نماید،لذا شرکت تعاونی در نظر دارد طراحی معماری مجتمع بزرگ رفاهی تفریحی فرهنگی و اقتصادی مهندسان ساختمان استان البرز را به مسابقه بگذارد و از کلیه طراحان حقیقی و حقوقی علاقه مند به شرکت در این مسابقه دعوت بعمل می آورد.

محل احداث پروژه :
زمینی به مساحت 12181 متر مربع به ابعاد 53*226 متر واقع در ضلع شمالی محور کرج –هشتگرد بعد از تهراندشت ،ضلع شرقی نمایندگی سایپا دیزل .

مشخصات پروژه :
پروژه شامل مجموعه فرهنگی-رفاهی-ورزشی و اقتصادی میباشد.

زون ورزشی :
– شامل استخر،سونا،جکوزی +فضای جنبی
-سالن gym و بدنسازی
– سالن چند منظوره جهت ورزشهای توپی سالنی (با ظرفیت 1000 نفر با عمق مناسب جهت برگزاری جشن ها و مراسم)
– سالن بیلیارد و بولینگ

زون فرهنگی شامل:
سالن آمفی تآتر با ظرفیت 1500 نفر + فضای جنبی جهت برگزاری مجامع ، سمینارها

زون رفاهی اقتصادی شامل:
– دو سالن مجزا با کاربری تالار پذیرایی هر کدام به ظرفیت 500 نفر + فضای جنبی
-رستوران ،کافی شاپ دارای سالن های سرپوشیده و روباز
-شهربازی روباز و سرپوشیده
-مجتمع تجاری out let  +هایپر مارکت
– تعبیه فضای مناسب جهت پارکینگ در طبقات منفی مورد نظر میباشد.

شایان ذکر است تهیه موارد زیر مورد درخواست میباشد:
1- تهیه دفترچه مطالعاتی پروژه (فاز صفر).
2- تهیه مستر پلان پیشنهادی.
3-تهیه کانسپت اولیه پروژه بصورت 3D
جهت دریافت سایت پلان به سایت مسابقه مراجعه نمائید.

زمانبندی شرکت در مسابقه:
بدینوسیله به اطلاع میرسانم مهلت ثبت نام در مسابقه معماری و دریافت کد شرکت در مسابقه از دفتر تعاونی فقط تا تاریخ  93/6/30 میباشد.
همکاران و علاقمندان عزیز میتوانند طرحها و پیشنهادات خود را در قالب مشخصات و موارد درخواستی تا پایان ساعت اداری مورخ 93/7/30 به دبیر خانه تعاونی مهندسان ساختمان استان البرز واقع در کرج ،بلوار جمهوری شمالی ،جنب پل روحانی ،ساختمان کانون مهندسان ساختمان کرج ،طبقه اول ارسال نمایند.

جوایز مسابقه :
به سه طرح انتخابی از سوی هیات ژوری جوایزی بشرح ذیل تعلق میگیرد:
-نفر اول 5 عدد سکه تمام بهار آزادی بهمراه لوح تقدیر
-نفر دوم 5 عدد سکه نیم بهار آزادی بهمراه لوح تقدیر
-نفر سوم 5 عدد سکه ربع بهار آزادی بهمراه لوح تقدیر
بنابر مصوبه هیات مدیره تعاونی الویت عقد قرارداد تهیه نقشه های فاز 1 و 2 با برگزیدگان اول تا سوم میباشد.

داوران مسابقه:
دکتر جعفربشیری،
مهندس بابک قصیری،
مهندس پرویز سیروسی،
مهندس نیلوفر تهرانیان،
مهندس سحر عمادزاده،

دبیرخانه مسابقه:
آدرس:کرج، بلوار جمهوری، جنب پل، ساختمان کانون مهندسان کرج
تلفن: 34405252 – 34405251
سایت مرتبط: www.tkmsk.ir
منبع خبری: www.MemarNews.com

share Memarnews content
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Follow Memarnews
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwittergoogle_pluslinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare


مطالب پیشنهادی :



۲۱ نظر on “مسابقه طراحی معماری مجتمع تفریحی،فرهنگی و اقتصادی مهندسان ساختمان استان البرز”

  • a.akbari wrote on ۱۹ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۴:۵۴

    این مسابقه توهین به جامعه معماری و شعور مخاطب است

  • m wrote on ۱۹ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۹:۰۴

    …. با این مسابقه های پوچ. یه پروژه میلیونی رو با 5 تا سکه میخان سر و تهشو بهم بیارند اونم حداقل 500 تا طرح بدستشون میرسه چقد ما ساده ایم که شرکت میکنیم 🙁

  • جواد wrote on ۱۹ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۹:۱۵

    متاسفم برای برگزار کنندگان این مسابقه 

  • hamidreza wrote on ۱۹ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۹:۵۴

    چرا توهین به شعور مخاطب؟
    عزیز من چندین سیاست اساسی داره مسابقات انگاره نگاری-کانسپت-که در ایین نامه مسابقات به ان اشاره شده است
    البته مقدار جوایز مسابقه بسیار تعجب بر انگیزه که حداقل در نظر گرفتن اما خوب نسبت به خیلی از مسابقه ها بهتر عمل کردن و همه چیز شفافه اسمی داوران کار گروه مسابقه و زمان بندی و …
    تنها شکی که هست اینه که خدایی نکرده این مسابقه فرمالیته باشه و طرح از پیش نفرات اولش مشخص باشه که متاسفانه این روز نهادها زیاد به این مسله روی اوردن 
    دوستان سعی کنید مثبت اندیشی کنید و در مسابقات با این رویه شرکت کنید که محک برای خودتون و استعلای تجربیات طراحی باشید و امیدوار.
    در آخر فقط یک مسله متاسفم واسه مجریان این مسابقات که با این تصمیمات شرکت و طراحان رو بی میل میکنند به شرکت در مسابقات.

  • وح wrote on ۲۰ شهریور, ۱۳۹۳, ۹:۰۲

    من فکر میکنم وقتشه دوستان اهل قلم دست به کار بشن…شاید چند تا مقاله کمک کنه تا چنین روندی (لااقل در محافل تخصصی تر مثل نظام مهندسی) تغییر کنه…

  • alireza wrote on ۲۰ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۰:۲۹

    آخه استاد hamidreza اصلا تو برنده مسابقه حاضری با چهار ملیون و نیم که احتمالا بهش مالیات هم میخواد بخوره این پروژه رو طراحی کنی؟؟؟ 

  • وحید رمضانی wrote on ۲۰ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۰:۴۱

    همش 5 تا سکه

  • محمدرضا wrote on ۲۰ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۴:۰۳

    دفترچه مطالعاتی هم میخواد کم مونده فقط بگه ماکتم بیارین نمره هاتونم میزنیم تو سایت

  • mehran wrote on ۲۰ شهریور, ۱۳۹۳, ۲۱:۳۱

    واقعا جالبه ،من اول فکر کردم جک نوشتین،وقت بسیار مناسب، جوایز میلیونی که قطعا پاسخگوی تیم ها خواهد بود و هییت داوران سرشناس……
    نمیدونم این الان تمسخر ما معماران هست یا تمسخر سازمانی که میخواد کلی طرح ناب رو مفت صاحب بشه
    من میگم جایزه یه بسته مداد رنگی بدین،که به دوستان در سازمان فشار خاصی نیاد……

  • hamidreza wrote on ۲۰ شهریور, ۱۳۹۳, ۲۳:۳۷

    دوست عزیز  من alireza ! بعله من در دوره ارشد و لیسانس چندین و چند مسابقه شرکت کردم که به قول دوستان جایزه مداد رنگی داشت و همون باعث پذیرش این حقیر در مقطع دکتری دانشگاه گلاستر انگلیس شد و البته کامنت من بیشتر امیدی به دانشجوهای عزیز بود و صد البته همونطور که دوستان گفتند این مسابقه فرمالیته است! و مشخصا طرح در مراحل تکمیلی فاز 2 قرار دارد! ولی خوب نفر 2 و 3 معرفی میشند و این یک فرصت عالی برای مخاطبان دکتری در ایران و خارج از ایران است! نیمه پر لیوان! 
    در ضمن در ادامه این انگاره است یعنی برای معمار حرفه ای بعد از دوران انویشن(نهفتگی) طراحی در حدود 2 ساعت! سه چها روز 4 با ارفاق میشه بهش فکر کرد!

  • Pegah wrote on ۲۱ شهریور, ۱۳۹۳, ۹:۲۲

    توي يكي ديگه از مسابقاتشون نوشتن به نفر اول جوايز ويژه تعلق ميگيره حالا اين جوايز ويژه چيه خدا ميدونه

  • سجاد wrote on ۲۱ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۲:۰۹

    حمید رضا خان شما ظاهرا اصلا کار براتون مهم نیست فقط میخواید تو یه مسابقه شرکت کنید یا یه مدرک واسه بگیرید پوزشو بدید …… یا میری یه تعمیر جزئی رو ماشینت انجام بدی باید کلی پول بدی خدای یعنی ما معمارا اینقد بی ارزشیم بخاطر این مسابقه بی خودی یه ماه طراحی کنیم آخرشم معلوم نیست برنده بشیم یا نه یکی از بچه های فایلمون سواد خاندن نوشتنم نداره صافکاری میکنه ماهی 7،8میلیونو پول نمیدونه همش 19 سالشه اونوقت ما معمارا باکلی زحمت وبدبختی و………. آخرشم خودتون میبینید جای تاسفش باقی برای مهندسای ساختمانم هست به نظر شرکت تو این مسابقه به هر معماری و کلا جامعه معماری توهین حالا تصمیم با خودتونه

  • بردیا wrote on ۲۱ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۹:۲۳

    جناب حمید رضای عزیز اگر منظورتون اینه که با مسابقات اینطوری می تونیم رزومه ای کارامد واسه پذیرش به مقطع دکترا جمع و جور کنیم پیشنهاد می کنم دور همی جمع شیم، مسابقه واسه هم برگزار کنیم و هر دوره چند نفر رو برنده اعلام کنیم!
    اگر دوستان قصد محک زدن خودشونو دارن بهتره که تو مسابقات خارجی شرکت کنن که حداقل تکلیف آدم معلومه! جایی که به شعور آدمی داره توهین میشه باید به نحوی آدم اعتراضشو بیان کنه ,…

  • سمیرا wrote on ۲۱ شهریور, ۱۳۹۳, ۲۱:۳۹

    جناب hamidreza شما خواسته های کارفرمای این مسابقه رو خوندین که همچین نظری میدین؟
    واقعا برای جامعه معماران متاسف هستم. مقصر خودمون هستیم که این طور با ما برخورد میشه!

  • محسن یزدان پناهی wrote on ۲۲ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۰:۴۳

    پروژه خوبیه ولی 2 ماه زمان لازم داره و انگیزه مالی بیشتر.خیلی بیشتر.
    دوست داشتم شرکت کنم.اما همین زمان رو برای مسابقه موزه آب صرف میکنم با 5 سکه!!
    آقایان عزیز، این پروژه میتونست یک مسابقه تمام عیار بشه…

  • hamidreza wrote on ۲۲ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۲:۱۷

    نمیدونم خانوم سمیرا شاید مستر پلان که من مد نظر دارم با مستر پلان مد نظر شما متفاوت است.
    بردیای عزیز شما در مسابقات خارجی شرکت کردید؟بنده سعادت داشتم در مسابقات خارجی به عنوان کمک داور حضور داشتم!باید باشید و ببنید یک اثر معماری شاهکار تنها به دلیل کد پست کشور مصر رد میشه!
    میدونید من یه چیز دیگه رو برای شما متصور میشم.ببنید شما شرکت نمیکنید من نمیکنم بعد یک طرح به قایت ضعیف برنده میشه و ساخته میشه!حستون بعدش چیه؟سر شهر چی میاد!شما به عنوان یک معمار مسولیت زیادی در قبال شهر دارید!
    در ضمن این مسابقه گفته بنابر مصوبه هیات مدیره تعاونی الویت عقد قرارداد تهیه نقشه های فاز ۱ و ۲ با برگزیدگان اول تا سوم میباشد. 

  • arkadin wrote on ۲۳ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۷:۴۰

    اینکه طراحی کارهای اجرایی را به عرصه ی رقابت بیاوریم و فضا را برای ورود ایده های نو، بجای ساخت جعبه های کنونی بساز بفروشی، باز کنیم . حرکت ارزشمندی است. و شایسته ی تقدیر
    اما این کار نیاز مبرم به مطالعه تجربه های بین المللی موفق و الگو گرفتن از نحوه برگزاری آنهاست. معمول این است که اطلاعات لازم پروژه و همه ی برنامه های لازم (یعنی فاز صفر) را بطور کامل در اختیار شرکت کنندگان قرار میدهند و دقیقا همین اطلاعات اکران شده معیار قضاوت داوران قرار میگیرد تا خدای ناکرده پس از داوری مطلب گنگ و مبهمی برای کسی باقی نماند جز مقایسه خلاقیت در پاسخگویی به این خواسته ها.
    اگر نگاهی به مدارک مبهم این مسابقه که اطلاعات اولیه را هم از خود شرکت کننده خواسته بیاندازیم به عاقبت نامحتوم این مسابقه پی خواهیم برد.
    برداشت ذهنی مخاطبان از میزان جوایز در نظرات دوستان به خوبی پیام عدم موفقیت برگزار کنندگان را نوید میدهد.

  • SJM wrote on ۲۳ شهریور, ۱۳۹۳, ۲۱:۲۴

    دوستان شاید آقای حمیدرضا توانایی های خارق العاده ای دارن که ظرف 1ماه میتونن چنین پروژه ای رو “با کیفیت قابل قبول” جمع کنن. یا شایدم یه تیم 10-12 نفری زیر دستشونه که با اطمینان اینارو میگن

  • بهداد شاهى wrote on ۲۵ شهریور, ۱۳۹۳, ۱:۴۵

    آقاى حميد رضاى عزيز، 
    من بسيار در عجبم كه شما كسى رو ترغيب به شركت در مسابقه ى زيارتعلى نميكنيد؟ 
    اگر بحث ارزش و هم و غم طراحى رو پيش ميكشيد و دلتون براى آبادى شهر و كشورتون ميسوزه، به جاى اينكه از تصميم مسموم به سوء استفاده عده اى كه به شعور شما توهين ميكنند جوزده و از خودبيخود بشيد و “دانشجويان” رو به قول خودتون براى شركت در اون ترغيب كنيد ، حرفه اى بودن و حرفه اى فكر كردن رو به خودتون ، “دانشجويان” مخاطب احتماليتون و مشترى هاى آينده تون ياد بديد و بفهمونيد. بهتون اطمينان ميدم كه وضع معمارى هم اينطور بهتر ميشه.
    از نظر من مسابقه زيارتعلى به حق و مراتب خالصانه تر و باارزشتر از تهيه مطالعات فاز صفر براى صاحبان مسابقه ايه كه با خرج اجراى تنها يك واحد سه در چهار تجاريشون انتظار دريافت ده ها ابر طرح مناسب و “بيست!” براى هر چه زودبازده بودن  سرمايه هايشون رو ميكشند.
    نه، ” دانشجويان ” مخاطب آقاى حميدرضا، به نظر من لذت طراحى و خدمت رو در عين حرفه اى گرى با شركت در مسابقه زيارتعلى تمرين كنيد . نه جايزه دارد و نه هيچى ولى از يكى از جاهايى كه شايد هيچ كدوممون نميدونستيم كجاست ، با افتادگى به جامعه معمارى احترام گذاشته و طلب كمك كرده است. اميدوارم كه جاده هاشون آباد باشه .

  • ستایش wrote on ۳۱ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۲:۵۴

    جناب آقای کمک داور مسابقه بین المللی ، غایت رو قایت نمینویسند، حداقل کسی در حد شما !

  • شیما wrote on ۳۰ بهمن, ۱۳۹۳, ۱۳:۰۳

    کسی میدونه این مسابقه آخرش چی شد؟

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *