تخلف در «فراخوان مسابقه پلاسکو»

بروز رسانی مورخ ۲۸ آبان ۹۷:
جهت مشاهده فراخوان اصلاح شده مسابقه طراحی «پلاسکو» به لینک خبر زیر مراجعه نمایید.
لینک مرتبط: بازخورد؛ اصلاح فراخوان مسابقه طراحی «پلاسکو»

تحریریه معمارنیوز- اهمیت ساختمان پلاسکو پرواضح است. با توجه به اهمیت موضوع، شورای عالی معماری و شهرسازی مقرر نمود، طراحی معماری آن از طریق مسابقه عمومی به سرانجام برسد. پیشتر در این خصوص مسابقه ایده پردازی برای جایگزینی مجموعه پلاسکو برگزار گردیده بود؛ اکنون فراخوان عمومی برای مسابقه طراحی “پلاسکوی نو” منتشر گردیده است که دارای نواقص بسیاری بوده و از مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و نیز نسبت به آئین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی تخلف نموده است.

لذا تحریریه معمارنیوز متذکر می شود:
۱. بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، برگزاری مسابقه عمومی در خصوص ساختمان پلاسکو اجباری است. و این “مصوبه” شورای عالی معماری و شهرسازی است و نه توصیه! ( در فراخوان مسابقه ذکر شده است بر اساس توصیه شورای عالی معماری و شهرسازی)

(در خصوص طراحی معماری ساختمان جدید پلاسکو؛ مطابق بند سوم  مصوبه شماره ۱۱۱۷۷/۳۰۰ مورخ ۱۳۹۴/۳/۱۰ شورای عالی معماری و شهرسازی با عنوان دستوالعمل اجرایی تشکیل دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی، برگزاری و ثبت مسابقه در دبیرخانه دائمی برای بناهایی که به لحاظ کیفی، عملکردی، وجه نماذین، اهمیت مکانی و محلی شاخص باشند اجباری است.)

۲. پیرو پیگیری تحریریه معمارنیوز از دبیرخانه دائمی نظارت بر مسابقات معماری و شهرسازی، برخلاف متن فراخوان این مسابقه به علت عدم رعایت آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی مورد تایید دبیرخانه دائمی نیست و ثبت نگردیده است.
(و اما در متن فراخوان مسابقه آمده است: این مسابقه براساس توصیه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مورد ساختمان پلاسکو و “با رعایت اصول مندرج در آئین نامه مصوب دبیرخانه دائم مسابقات معماری و شهرسازی کشور”، از طریق فراخوان عمومی برگزار می شود.)

۳. مطابق آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی:
 مسابقه دومرحله‌ای، مسابقه‌ای است که داوری آن در دو مرحله صورت گیرد؛ در مرحله اول تعدادی از ‌طرح‌های برتر انتخاب شود، صاحبان این ‌طرح‌ها در مرحله دوم به رقابت بپردازند، و انتخاب برنده اول و رده‌بندی سایر شرکت‌کنندگان در مرحله دوم انجام گیرد!
حال آنکه در فراخوان حاضر بنیاد خود را مخیر نموده است با توجه به نتایج ارزیابی کمی و کیفی ثبت نام کنندگان، درصورت تشخیص ضرورت، نسبت به دعوت کتبی از تعدادی از اشخاص حقوقی و حقیقی واجد صلاحیت برای مرحله دوم اقدام نماید.!

۴. مطابق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی پیرامون حادثه ساختمان پلاسکو (شماره ۶۵۱۵۰/۳۰۰)، این مسابقه به صورت عمومی می بایست برگزار شود و نه گزینشی!؟  در خصوص مسابقات عمومی، روش درخواست ارسال رزومه و سپس اجازه شرکت در مسابقه مغایر آیین نامه می باشد.
متاسفانه این فراخوان به ظاهر، مسابقه عمومی و آزاد ذکر شده است، اما در بطن آن، با روش مسابقه دعوتی عمل می شود.

۵. بر اساس آیین نامه در خصوص مدیر مسابقه آمده است:
مدیر: شخص حقیقی متخصصی است که برگزارکننده وی را برای برنامه‌ریزی و مدیریت برگزاری مسابقه انتخاب می‌کند و از آغاز تا پایان مسابقه، مدیریت آن را بر عهده دارد و رابط اصلی بین برگزارکننده و شرکت‌کنندگان و عموم است.
اما در فراخوان مسابقه مدیر شخصیت حقوقی معرفی شده است و آمده است:
بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه ساختمان بنیاد را مدیر و مسئول برگزاری مسابقه تعیین نموده است.!؟

۶. مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی پیرامون حادثه ساختمان پلاسکو، در خصوص اجبار بنیاد مستضعفان به برگزاری مسابقه عمومی، به امضاء دکتر پیروز حناچی (معاون وقت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و دبیر وقت شورای عالی معماری شهرسازی) رسیده است؛ اکنون دکتر حناچی شهردار تهران و داور این مسابقه می باشند. چطور ممکن است قانونی را که خود مصوب کرده اند، نادیده بگیرند!

۷. حضور همزمان دکتر محسن حبیبی در جایگاه عضو هیات رسیدگی به اختلافات مسابقات معماری و شهرسازی و رئیس هیات داروان این مسابقه محل اختلاف است. چگونه ممکن است ایشان به عنوان عضوی از دبیرخانه دائمی در ارکان مسابقه حضور داشته و بدون آنکه این مسابقه روند ثبت در دبیرخانه دائمی را طی نماید، سِمت رئیس هیات داوران این مسابقه را پذیرفته اند؟ آیا رئیس هیات داوران یک مسابقه می تواند شکایات مطروحه نسبت به خود را (در هیات رسیدگی به اختلافات مسابقات معماری و شهرسازی) قضاوت نماید؟

۸. متاسفانه این فراخوان در مهلت مقرر جهت انتشار و اطلاع رسانی عمومی در اختیار رسانه های تخصصی معماری قرار نگرفت!؟ لذا این شائبه به وجود آمده است که برگزارکننده (معاونت توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان) در نظر دارد به صورت گزینشی بین افرادی محدود مسابقه را برگزار نماید!؟

لذا انتظار می رود برگزارکننده به اصلاح بندهای فراخوان همت گمارده و نسبت به تمدید زمان ثبت نام مسابقه و اطلاع رسانی از طریق رسانه های تخصصی و دبیرخانه دائمی اقدام ورزد.

ضمناً در روزهای آینده ضمن پیگیری از مسئولین مرتبط، داوران و دبیرخانه دائمی گزارش های جدیدی را منتشر خواهیم نمود.
با احترام – تحریریه معمارنیوز

 

  • متن فراخوان:
    فراخوان عمومی برای مسابقه طراحی “پلاسکوی نو”

بدینوسیله از مهندسان مشاور، هنرمندان و معماران خلاق و ذیصلاح کشور و علاقمندان دعوت می‌شود پس از مطالعه برنامه مسابقه، رزومه خود را در قسمت پیش‌بینی شده تکمیل و ارسال نمایند.

کلیات طرح مسابقه پلاسکوی نو:
الف) طرح مسأله و سابقه:
۱) “ساختمان پلاسکو” نام مجموعه ای تجاری – خدماتی در شمال شرقی چهارراه استانبول (تقاطع خیابانهای جمهوری و فردوسی) بود که در سال‌های ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۱ ساخته شد و بخش جنوبی آن با ارتفاع تقریبی ۶۵ متر از نخستین برج‌های تهران و یکی از نشانه های “معماری مدرن” پایتخت به شمار می آمد.
۲) پس از انقلاب اسلامی، مالکیت عرصه و اعیان ساختمان در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت، لیکن سرقفلی حدود ۵۸۰ واحد تجاری – تولیدی مستقر در دو بنای ۱۵ طبقه (برج جنوبی) و پنج طبقه (بخش شمالی) که در زمینه پوشاک فعالیت داشتند، در مالکیت بخش خصوصی (افراد) بود.
۳) برج ۱۵ طبقه در آتش سوزی ۳۰ دی ماه ۱۳۹۵ فروریخت و جان تعدادی از هموطنان و قهرمانان آتش نشان را گرفت. در اثر این حادثه فاجعه بار، افزون بر آن اعلام عزای ملی، فضای کار نزدیک به ۳۰۰ واحد فعال در زمینه تولید و عرضه پوشاک نیز ویران شد و به بخش شمالی هم آسیب جدی وارد آمد.
۴) بنیاد مستضعفان به پاس احترام به خاطره جانبازان آتش نشان از یک سو و با توجه به بازتاب گسترده فاجعه فروریختن ساختمان پلاسکو در سطح ملی و جهانی از سوی دیگر، در همان روزهای ابتدایی پس از حادثه نسبت به تشکیل اطاق فکر با حضور جمعی از مسئولین وزارت راه و شهرسازی و تعدادی از متخصصین صاحبنظر در رشته‌های معماری و شهرسازی نمود و براساس توصیه‌های ایشان ، اقدامات گسترده ای را به شرح سرفصل‎های ذیل انجام داد:
تملک قطعه زمین مجاور شرقی پلاک پلاسکو معروف به “پارکینگ اکبر” به مساحت حدود ۵۰۰۰ مترمربع جهت الحاق به زمین فعلی (با مساحت ۴۳۰۰ مترمربع) و تعریف یک پروژه واحد با مساحت حدود ۹۳۰۰ مترمربع.
برنامه ریزی برای تخریب ساختمان پنج طبقه شمالی که در اثر فروریختن برج، به این ساختمان نیز آسیب جدی وارد شده بود و براساس نظر مراجع ذیصلاح از استحکام و ایمنی لازم برخوردار نبود. لازم به ذکر است که این بنا و همچنین ساختمان برج فروریخته مجموعاً در یک پلاک واقع و دارای یک سند ثبتی می باشند.
این برنامه ریزی که عمدتاً بنا به توصیه اطاق فکر صورت پذیرفت اهداف مهمی را از جمله “امکان عقب نشینی ساختمان جدید از بر خیابان جمهوری”، “رعایت کامل حریم مدرسه ژاندارک”، “تسهیل دسترسی های پروژه از طریق اتصال معابر واقع در خیابان فردوسی به خیابان جمهوری”، “جبران کمبودهای متعدد بنای قبلی به ویژه پارکینگ” و … دنبال می نمود.
برگزاری گام اول مسابقه “باز تعریف پلاسکو” جهت دستیابی به ایده های برتر برای جایگزینی پلاسکو از طریق فراخوان عمومی در مهرماه ۹۶ و انتخاب ۱۰ ایده برتر با رأی هیئت داوران و اعطاء جوایز (دیماه ۹۶). در این فراخوان حدود ۱۵۰۰ شخص حقیقی و حقوقی ثبت نام و بیش از ۳۵۰ پیشنهاد عمدتاً معماری ارسال شده بود.
انجام هماهنگی های متعدد با مراجع ذیصلاح و اخذ دستور نقشه از شهرداری برای پروژه جدید.
برنامه ریزی کامل برای انجام گام دوم مسابقه معماری در زمینی با مساحت ۹۳۰۰ مترمربع.
بدیهی است این اقدامات در ارتباط با موضوعات فنی و نحوه ساخت و ساز پروژه جدید بوده و بنیاد در زمینه های مالی و حقوقی مرتبط با صاحبان سرقفلی و مراجع قضائی و سیاسی استان، اقدامات گسترده ای انجام داده است که در موضوع این برنامه نمی گنجد.
در جریان اقدامات مورد اشاره، پیگیریها و فشارهای متعددی از طرف صاحبان سرقفلی به خصوص گروه مرتبط با ساختمان ۵ طبقه شمالی صورت می پذیرفت و نهایتاً علیرغم میل باطنی مسئولین بنیاد، کمیسیون ماده ۵ در تاریخ ۹۷/۰۶/۲۶ احداث ساختمان جدید را در مکان برج تخریب شده مورد تصویب قرار داد که متن این مصوبه به شرح ذیل می باشد:

از: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران
به: آقای دکتر سعادتی شهردار محترم منطقه ۱۲
موضوع: طرح ساختمان پلاسکو (پرونده شهرسازی : ۱۲۰۰۰۴۷۷۷)
با سلام و احترام
پیرو نامه شماره ۶۰۱۹۰۲/۱۱۴ مورخ ۹۷/۶/۱۱ و نظر معاون محترم شهرسازی و معماری شهرداری تهران درخصوص طرح مربوط به ساختمان پلاسکو واقع در ضلع شمال خیابان جمهوری روبروی سفارت ترکیه، ضمن انعکاس فایل صورتجلسه مصوب کمیسیون ماده پنج، به آگاهی می رساند:
موضوع در جلسه مورخ ۹۷/۶/۲۶ کمیسیون ماده پنج شهر تهران با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار تهران مطرح و پس از توضیحات مبسوط مشاور تهیه کننده طرح و توافق نامه مورخ ۹۷/۲/۲۲، طی بند ۲ صورتجلسه ۵۸۰ کمیسیون ، با احداث بنا در بخش فروریخته ساختمان در مساحتی حدود ۱۰۰۰ مترمربع بصورت ۵ طبقه زیرزمین و ۱۵ طبقه روی زمین که یک طبقه آن به یادمان شهدای آتش نشانی اختصاص می یابد و در ۱۰۰% مساحت و بصورت تجاری موافقت بعمل آمد و مقرر گردید فرایند تهیه طرح معماری بصورت ویژه با همکاری حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران انجام گردد. ضمناً رعایت ضوابط و مقررات عرصه و حریم آثار تاریخی مدرسه و کلیسای ژاندارک، خانه مشیرالدوله پیرنیا، خانه هرمز پیرنیا، خانه سردار معتمد، مسجد هدایت و ساختمان تجاری غریب که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تهیه و پیوست می باشد، الزامی است.
علیهذا خواهشمند است دستور فرمائید مطابق مصوبه کمیسیون ماده پنج شهر تهران و با رعایت سایر ضوابط و مقررات جاری، اقدامات بعدی معمول نمایند.
علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج

ب) مشخصات کلی ساختمان پلاسکو (موقعیت، همجواریها، عرصه و اعیان، پهنه و محدوده):
۱) موقعیت:
چهارراه استانبول یکی از مهمترین کانونهای مرکز تاریخی تهران (تهران ناصری) محسوب می شود که خاطره مدنی–اجتماعی (خیابانهای نادری و لاله زار، راسته فعالیت‌های فرهنگی و هنری، مدرن و مدرنیستی و … ) گرانقدری را با خود حمل می کند. در چند دهه گذشته بار عملکردی–فعالیتی سنگینی با تسلط مطلق کمیت بر کیفیت به این بخش از تهران تاریخی تحمیل شده و مجموعه های تجاری بزرگی (مثل بازار فردوسی و پاساژ کویتی‌ها و … ) در کنار ساختمان پلاسکو ساخته شدند. تغییر ماهیت لاله زار از یک محور فرهنگی – هنری به یک راسته فروش کالاهای برقی نیز بر این فشارها افزوده است.

۲) مجموعه ها و بناهای ارزشمند پیرامونی: ساختمان پلاسکو در یک بلوک شهری بین خیابانهای جمهوری (جنوب)، فردوسی (غرب)، منوچهری (شمال) و لاله زار (شرق) که تا اوایل قرن محله پیرنیا نام داشت، ساخته شد.
مساحت این محله نزدیک به ۵/۷ هکتار بوده که بخش عمده جنوب آن را باغات غرب لاله زار تشکیل می داد. عرصه ساختمان پلاسکو نیز محصول تفکیک “باغ حسام السلطنه” بود. در اثر تفکیک باغات مذکور و تحولات تهران در اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی، بناهای متعددی که بخشی از نماهای خیابانی ارزشمند در امتداد محورهای جمهوری، لاله زار، فردوسی و منوچهری از آن جمله اند. افزون بر این، باغ سفارتخانه های ترکیه و آلمان در جنوب، سفارت انگلیس در غرب، سفارت روسیه در شمال، مجموعه آموزشی ژاندراک به همراه کلیسای مجاور آن در مرکز این محله و مسجد هدایت و چند خانه به جا مانده از خانواده پیرنیا، مهم‌ترین بناهای ارزشمند پیرامون مجموعه پلاسکو را تشکیل می دهند.

۳) مشخصات پیشین ساختمان پلاسکو:
مساحت عرصه: ۴۳۰۰ مترمربع (شامل عرصه برج و عرصه بنای ۵ طبقه شمالی).
مساحت کل زیربنا: حدود ۲۷,۵۰۰ مترمربع (شامل حدود ۱۴,۰۰۰ مترمربع در برج ۱۵ طبقه و حدود ۱۳,۵۰۰ مترمربع در بنای پنج طبقه شمالی).
تراکم ساختمانی: ۶۴۰ درصد.
تعداد واحدهای تجاری در مجموعه پیشین: حدود ۵۸۰ واحد (شامل حدود ۲۹۶ واحد در برج ۱۵ طبقه و ۲۸۴ واحد در بنای پنج طبقه شمالی).

۴) محدوده طرح: براساس مصوبه کمیسیون ماده ۵، محدوده طرح منطبق بر محل برج فروریخته پلاسکو مطابق کروکی خواهد بود.

وضعیت محدوده در طرح تفصیلی ملاک عمل:
پهنه: پهنه s۱۲۳ (محورها و گستره های تجاری – اداری و خدماتی).
تراکم ساختمانی: ۳۴۰ درصد، با حداکثر ارتفاع ۶ طبقه (با سطح اشغال ۸۰% در ترازهای همکف و اول و ۴۵% در طبقات بالا).

پ) موضوع مسابقه:
چالشها:
بازتاب گسترده واقعه تاسف بار ۳۰ دیماه ۱۳۹۵ در افکار عمومی، خاطره قهرمانی شهدای آتش نشان و ضرورت توجه به ارتقای کیفیت محیط شهری در مرکز تاریخی تهران، انتظارات گوناگونی را مطرح ساخته است.
چشم انداز: پلاسکوی نو فرصت ارائه الگویی برای پیوند بین معماری گذشته و آینده و احداث یک یادمان معماری امروز در مرکز تاریخی تهران، یادآور خاطره جمعی شهروندان از آتش سوزی برج پیشین.
هدف: دستیابی به طرح مقدماتی معماری “پلاسکوی نو” با ویژگی های یک مرکز ماندگار، کارآمد و جذاب در مجاورت تقاطع دو محور پر اهمیت جمهوری و فردوسی در تهران مرکزی.

ت) برنامه کالبدی براساس مصوبه کمیسیون ماده ۵:
با توجه به حقوق مکتسبه ساختمان پلاسکوی پیشین و ملاحظات مدنظر کمیسیون ماده ۵، برنامه کالبدی مسابقه به شرح ذیل می باشد:
مساحت عرصه موجود (محدوده طرح): حدود ۱۰۸۵ مترمربع، در ابعاد ۳۱ متر (بر خیابان جمهوری اسلامی) در ۳۵ متر منطبق بر محل برج تخریب شده.
سطح اشغال: ۱۰۰ درصد.
تعداد کل طبقات: ۲۰ طبقه (شامل ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیرزمین).
کاربریهای مصوب برای کل بنا: تجاری (واحدها و دفاتر تجاری).
پیش بینی یک طبقه از طبقات روی زمین برای یادمان شهدای آتش نشان.
پارکینگ‌های مورد نیاز براساس ضوابط طرح تفصیلی قابل تامین است (هماهنگی با شهرداری در مورد اختصاص پارکینگ پروانه واقع در ضلع جنوبی خیابان جمهوری اسلامی، در حال انجام است).
رعایت حرائم آثار و ضوابط مندرج در مصوبه کمیسیون ماده ۵ الزامی است.

ث) معیارهای پایه که در ارزیابی پیشنهادات ، مورد توجه قرار خواهد گرفت :
خاطره: یادمانی برای پاسداشت ارزشهای محیطی–تاریخی شهر و قدرشناسی شهر و شهروندان از شهدای
آتش نشان.
نوآوری: ارائه یک طرح معمارانه، خلاق، ماندگار و پایدار، معرف زبان معماری امروز در سازگاری و احترام به ارزشهای موجود در بافت تاریخی.
تحقق پذیری: قابلیت اجرا براساس شاخصهای فنی–اجرایی، رعایت اصول شهرسازی و معماری و همچنین سازگاری با ضوابط و مقررات ملاک عمل شهرداری.

ج) شرایط برگزاری مسابقه، شرکت کنندگان و جوایز:
این مسابقه براساس توصیه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مورد ساختمان پلاسکو و با رعایت اصول مندرج در آئین نامه مصوب دبیرخانه دائم مسابقات معماری و شهرسازی کشور، از طریق فراخوان عمومی برگزار می شود.
بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران در نظر دارد “ساختمان پلاسکوی نو” را در چارچوب مصوبه کمیسیون ماده پنج و براساس طرح برگزیده در این مسابقه و پروانه ساختمانی که در انطباق با آن توسط شهرداری صادر خواهد شد، در کوتاهترین زمان ممکن احداث نماید.
با توجه به هدف فوق، هیئت منتخب داوری در دو نشست ۱۵ و ۹۷/۷/۲۵، مقرر داشت به منظور تضمین مشارکت حداکثری کلیه مهندسان و معماران خلاق و ذیصلاح کشور در دستیابی به طرحی شایسته برای ساختمان پلاسکوی نو، شرایط، برنامه و پیش نیازهای شرکت در این مسابقه، از طریق این فراخوان همگانی اعلام شود.
مهندسان مشاور و معماران علاقمند به شرکت در مسابقه، می بایست رزومه خود را با تاکید بر موارد زیر در زمان اعلام شده، در سایت مسابقه ثبت نمایند.
نام و مشخصات کلی مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی.
لیست و مشخصات پروژه های طراحی و یا طراحی و اجرا شده شهری با کاربریهای تجاری، اداری و خدماتی با متراژ مفید بیشتر از ۴۰۰۰ مترمربع همراه با تصاویر معرف طرح به منظور ارزیابی تجارب داوطلب (ارائه تجارب داوطلبین در طراحی و اجرای پروژه های مشابه در محورهای ارزشمند و تاریخی بصورت ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت).
پس از ارزیابی کمی و کیفی رزومه های ثبت شده، کدهای مربوط به داوطلبین مجاز برای ورود به مرحله بعد (ارائه پیشنهاد) باز خواهد شد.
بنیاد در این مرحله از ۴ طراح منتخب در مسابقه برگزار شده قبلی تحت عنوان “باز تعریف پلاسکو” که رتبه های اول (یک طرح)، دوم (دو طرح) و سوم (یک طرح) را کسب کرده بودند نیز دعوت خواهد کرد.
بنیاد مخیر است با توجه به نتایج ارزیابی کمی و کیفی ثبت نام کنندگان، درصورت تشخیص ضرورت، نسبت به دعوت کتبی از تعدادی از اشخاص حقوقی و حقیقی واجد صلاحیت برای مرحله دوم اقدام نماید.
کلیه ثبت نام کنندگان واجد صلاحیت (با تشخیص هیئت داوران) و اشخاص دعوت شده، موظفند در مهلت تعیین شده پیشنهادات خود را در فرمت تعیین شده در سایت، تنظیم و ثبت نمایند.
پیشنهاداتی که فرمت مربوطه را رعایت نکرده و یا بعد از اتمام مهلت تعیین شده، تنظیم و ثبت شده باشند ، مورد بررسی و داوری قرار نخواهند گرفت.

جوایــز:
بنیاد برای طرحهای اول تا سوم به ترتیب:
رتبه اول: ۴۰۰ (چهارصد)
رتبه دوم: ۲۵۰ (دویست و پنجاه)
رتبه سوم: ۱۵۰ (یکصدوپنجاه) میلیون ریال به عنوان جایزه به همراه لوح تقدیر در نظر گرفته است.
طرحهای چهارم الی دهم: نیز مبلغ ۵۰ (پنجاه) میلیون ریال به عنوان کمک هزینه به همراه لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

کلیه منتخبین مسابقه که مشمول دریافت جایزه و کمک هزینه باشند، لازم است صحت اطلاعات ثبت شده در مرحله اول (رزومه) را احراز نمایند. در غیر اینصورت بنیاد مخیر است از بین نفرات بعدی جایگزین نماید.
بنیاد در انتخاب نهایی شخص طرف قرارداد از بین منتخبین مرحله دوم، مختار است.
قرارداد مشاوره نهایی پروژه صرفاً در چارچوب شخص حقوقی (شرکت) واجد صلاحیت منعقد خواهد شد.

چ) هیئت داوران، مدیر مسابقه و زمانبندی برگزاری:
۱-هیئت داوران:
هیئت داوران این مسابقه با تشخیص بنیاد از بین متخصصین و صاحب نظران در رشته های معماری ، شهرسازی و سازه به شرح ذیل تعیین گردیدند:
آقای دکتر سید محسن حبیبی (رئیس هیئت داوران)
آقای دکتر رسول میرقادری
آقای دکتر پیروز حناچی
آقای دکتر محمدرضا پورزرگر
آقای مهندس امیر فرجامی
آقای مهندس مجید شاهسواری
۲-مدیر مسابقه:
بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه ساختمان بنیاد را مدیر و مسئول برگزاری مسابقه تعیین نموده است.

۳-زمانبندی برگزاری مسابقه:
۳-۱ تشکیل نخستین جلسه هیئت داوران: ۱۳۹۷/۷/۱۵
۳-۲ بررسی و تایید متن فراخوان توسط هیئت داوران: ۱۳۹۷/۷/۲۵
۳-۳ انتشار فراخوان از طریق “وب سایت” و روزنامه های کثیرالانتشار: ۱۳۹۷/۷/۳۰
۳-۴ آخرین مهلت ثبت نام داوطلبین: ۱۳۹۷/۸/۱۱
۳-۵ آخرین مهلت هیئت داوران برای بررسی و انتخاب ثبت نام کنندگان مجاز و سایر اشخاص دعوت شده ۱۳۹۷/۸/۲۶
۳-۶ آغاز مرحله دوم و ارائه پیشنهادات: ۱۳۹۷/۸/۲۷
۳-۷ آخرین مهلت ارائه پیشنهادات توسط شرکت کنندگان در مسابقه: ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
۳-۸ آخرین مهلت اعلام نتایج مسابقه توسط هیئت داوران: ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

دبیرخانه مسابقه:
تهران، بزرگراه رسالت، نرسیده به بزرگراه آفریقا، ساختمان مرکزی بنیاد مستضعفان
تلفن: ۷-۸۸۶۷۰۹۰۰
نمابر: ۸۸۷۹۷۸۸۰
توجه: داوطلبین شرکت در مسابقه می توانند سوالات خود را از طریق تماس با دبیرخانه مسابقه (شماره های ۸۸۶۷۳۵۳۳ و ۸۸۷۷۴۶۰۱) آقای مهندس شهاب الدین دربندی در ساعات اداری، اعلام و پاسخ لازم را دریافت نمایند.
سایت مرتبط: www.newplasco.com
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook