انتشار کتاب «در جست‌وجوی میس»

اختصاصی، معمارنیوز – انتشار کتاب «در جست‌وجوی میس»

نویسنده: ریکاردو دازا
مترجم: علیرضا شلویری
ناشر: نشر مشکی
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸
شمارگان: ۵۰۰ نسخه
تعداد صفحات: ١٩٢ صفحه
قیمت: ۴٣/٠٠٠ تومان

صفحه اول کتاب:
به احتمال زیاد این عکس یا عکسی شبیه به این را قبلاً هم دیده‌اید. میس فن در روهه روی کفپوشِ سنگی یکی از ساختمان‌های آمریکایی‌اش ایستاده، به سیگار برگ پک می‌زند، دستش توی جیبِ شلوارش است و به نقطه‌ای در دوردست خیره شده. پشت سرش دیواری شیشه‌ای قرار دارد. دیوار را کلافی فلزی، که صفحات شیشه‌ای مات را نگه داشته، و وادارهای کرکره به چند بخش تقسیم کرده‌اند. ترکیب عکس با نواری از سقف در بالا و شاخه‌های محو یک درخت در سمت چپ کامل می‌شود.
من این عکس را در مجلۀ آرکیتکچرال فوروم (شمارۀ ۸‌، ۱۹۵۶) پیدا کردم. صحنه بدون حضور میس چندان قابل توجه نبود. اما حضور استاد ترکیب عکس را برهم می‌زند و باعث می‌شود آدم بی‌اختیار از خودش بپرسد که میس، آن‌روزی که بیل انگدال، یکی از عکاسان شرکت هدریچ‌_‌بلسینگ۱، عکسش را می‌گرفت، دقیقاً کجا را برای ایستادن انتخاب کرده بود؟

متن پشت جلد:
ریکاردو دازا در این کتاب، با کندوکاو در جزئیات عکسِ معروفی که بیل انگدال در سال ۱۹۵۶ از میس فن در روهه گرفته است، مدام پرسش‌های تازه‌ای طرح می‌کند و با جست‌و‌جو در اسناد، منابع تصویری و زندگی‌نامۀ معمار پاسخ‌های روشنگر و دقیقی به این پرسش‌ها می‌دهد؛ جست‌و‌جویی موشکافانه، با روایتی جذاب، که راه را برای کشف لایه‌های پنهان شخصیت و آثار میس فن در روهه باز می‌کند.


دریافت تصویر جلد

منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.
هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook