اعلام نتایج و نمایش آثار برتر مسابقه طراحی معماری یک واحد تجاری (خودروبانک)

اختصاصی، معمارنیوز- بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه طراحی معماری یک واحد تجاری (خودروبانک)؛ نتایج مسابقه طی بیانیه ای به شرح زیر بیان گردید:

بیانیه هیئت داوران مسابقه معماری خودروبانک:
مسیر معماری جهان در حدود دو سده است که به روند توسعه و تکنولوژی گره خورده و با توجه به گسترش نفوذ اتومبیل در زندگی امروز بشر، نیاز به خلق آثاری بدیع متناسب با این موضوع به شدت احساس می شود.

مسابقه معماری خودرو بانک که برای برخورداری از دانش صاحب نظران این عرصه برگزار گردید، بی گمان فرصتی گرانسنگ و فخیم بود و ما به عنوان هیئت داوران از تمامی شرکت کنندگان در آن به دلیل فعالیت در راستای ارتقاء حرفه ی معماری قدردانی نموده و حضورشان را ارج می نهیم.
همچنین، هیئت داوران از کارفرمای محترم مسابقه به جهت کمک ایشان و ارزش نهادن به اعتلای فرهنگ معماری، در میان جامعه سپاسگزاری می نماید و نیز از گروه معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا همدان، به دلیل مدیریت و انجام هماهنگی های لازم جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقه کمال تشکر و قدردانی را دارد.

هیئت داوران طی چند جلسه هماهنگی و داوری، از میان طرح های دریافتی در مرحله اول، ۴۲ طرح را واجد ویژگی هایی برای ارزیابی دانست و در مرحله دوم از میان آن طرح ها، ۱۹ طرح را جهت مرحله نهایی داوری انتخاب نمود.

آنچه که در بررسی ها مشخص گردید، این نکته ی مهم بود که مواردی را که از سوی هیئت داوران و کارفرمای محترم مسابقه به عنوان نکات اصلی مورد نظر در اختیار شرکت کنندگان نهاده شده بود، در هیچ یک از طرح ها به طور کامل و دقیق مورد توجه قرار نگرفته بود؛ لذا فارغ از میزان اهمیت هر یک از نکات، چالش اصلی داوری نحوه ی تعیین بهترین طرح ها در میان مجموعه طرح هایی بود که موارد خواسته شده را رعایت نکرده بودند.
اما در راستای پای بندی به روح مسابقه و نیز درخواست کارفرما و هیئت داوران، پس از بحث و بررسی استراتژی داوری بر این قرار گرفت که برای ارزیابی طرح ها، سه سطح تعیین شود و از میان آن طرح هایی که بیشترین توجه را به برنامه و معیارهای مسابقه نموده اند، در این سطوح بدون تقدم و تأخر قرار گیرند. تمامی جوایز از پیش تعیین شده با نظر هیئت داوران و کارفرمای محترم مسابقه به این طرح ها بر مبنای سطح بندی تعیین شده به این شرح تعلق می یابد:
سطح اول: لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال
سطح دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال
سطح سوم: لوح تقدیر مسابقه
ضمناً به تمامی افراد، گواهی شرکت در مسابقه اهدا می‌ گردد.

و اما آثار برگزیده در سطح بندی هیئت داوران مسابقه معماری خودرو بانک به شرح ذیل می باشد:

سطح اول: سه طرح به کدهای زیر که دارای بیشترین امتیاز بودند:
– ۲۵۲۹۳۲۲۱ از اصفهان
– ۲۵۲۹۳۸۳ از تهران
– ۲۵۲۹۳۲۴۶ از همدان

سطح دوم: سه طرح به کدهای:
– ۲۵۲۹۳۲۰ از تهران
– ۲۵۲۹۳۱۲۸ از تهران
– ۲۵۲۹۳۹۷ از بابل

سطح سوم: دو طرح به کدهای:
– ۲۵۲۹۳۵۶  از تهران
– ۲۵۲۹۳۹۵ از مشهد

با عرض تبریک خدمت گروهای برگزیده و قدردانی از تمامی گروههای شرکت کننده، در پایان لازم به ذکر است که هیئت داوران در تمامی مراحل قضاوت، حذف سلایق فردی در سبک و زبان معماری و نحوه ارائه را مدنظر قرار داشته و اعلام می دارد که طرح های برگزیده لزوماً کامل ترین طرح و یا برآیند سلیقه و تفکر هیئت داوران نمی باشند.
هیئت داوران و کارفرمای محترم مسابقه خودروبانک همدان امید دارد، با برگزاری این مسابقه گامی کوچک در راستای اعتلای فرهنگ معماری کشور برداشته شده باشد.

نمایش آثار برتر:

سطح اول:

 

سطح دوم:

 

سطح سوم:

 

* تصاویر تکمیلی از طرح های برگزیده و همچنین نام طراحان در روزهای آینده در این صفحه، متعاقباً بروزرسانی خواهد شد.

ســـایر آثـــار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمارنیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

 

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه طراحی معماری یک واحد تجاری (خودروبانک)

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۳ نظر on “اعلام نتایج و نمایش آثار برتر مسابقه طراحی معماری یک واحد تجاری (خودروبانک)”

  • artin wrote on ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۶, ۱۶:۵۰

    در غرب بعد از پشت سر گذاشتن حداقل ۲۰ سبک معماری به پست مدرنییزم رسیدند. ما این تجربه را نداشتیم و حالا داریم از آنها هم پیشی میگیرم، … وقتی استرکچر نمیدانید، آیا در رویا بسر میبرید، ظرح اول شما حتی در غرب با امکانات محاسبات بالا قابل اجرا نیست چه رسد در ایران.

  • سید کامران wrote on ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶, ۱۰:۲۹

    این اثاری که براتون ارسال شده
    تو نمایشگاه انلاین نمی زارید؟

  • سید کامران سیدی گرفمی wrote on ۵ خرداد, ۱۳۹۶, ۱۱:۱۶

    چرا نمایشگاه انلاین اثار دیگ رو رو ساینتون نمی زارید…
    خیلی وقته گذشته هم از اعلام نتایج هم از موقعی که فایل ها براتون ارسال شده

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook