اعلام نتایج مسابقه طراحی پنج میدان در اراک

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری اراک: آیین اختتامیه فراخوان طراحی پنج میدان شهر اراک به همت سازمان زیباسازی شهرداری اراک و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل دفتر فنی و عمرانی استانداری رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهرداری اراک، رئیس سازمان نظام مهندسی، مدیرکل پست استان مرکزی، رئیس پلیس شهرستان اراک، اساتید برجسته معماری و هیأت داوران به همراه شرکت کنندگان در فراخوان از اقصی نقاط کشور در فرهنگسرای شهر، برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک به عنوان سخنران اول این مراسم با بیان اینکه رویکرد شورا و شهرداری در دوره چهارم به سمت استفاده از نظرات نخبگان و دانشگاهیان در مدیریت شهری است، گفت: شورای کلانشهر اراک با توجه به وظایف برنامه‌ریزی و نظارت خود تلاش کرده است پیوند شهرداری با سازمان‌ها و مراکز دانشگاهی را ایجاد کند.

محمد شریفی افزود: شورای دوره چهارم در راستای تحقق این مهم و برای تعامل بیشتر با نخبگان دانشگاهی و صنایع در عرصه مدیریت شهری، مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا را ایجاد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا وظیفه برقراری ارتباط با جامعه دانشگاهی و نخبگان با مدیریت شهری را بر عهده دارد.

رئیس شورای کلانشهر اراک اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین فراخوان ها و مسابقاتی زمینه‌ساز پیوند بیشتر شهرداری با جامعه دانشگاهی باشد و مقدمات برای طراحی میادین دیگر شهر نیز فراهم شود.

فاطمه عسگری دبیر فراخوان و مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اراک به عنوان سخنران دوم این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری این فراخوان اظهار داشت : از مجموع ۲۸۳ اثر ارسال شده به دبیرخانه این فراخوان ۲۳۱ اثر به مسابقه راه یافتند و در پایان با بررسی هیئت داوران ۱۵ طرح به عنوان طرح برگزیده انتخاب شدند.

فاطمه عسگری بیان داشت: فراخوان آثار از ۵ اردیبهشت سال جاری آغاز و در یک مرحله تا ۲۵ تیر ماه تمدید شد و در این مدت دبیرخانه فراخوان ۶۸طرح برای میدان نماز، ۴۰ طرح میدان امام حسین(ع)، ۵۰ طرح میدان سرداران، ۲۴ طرح میدان ورزش و ۴۹ طرح برای میدان صنعت را دریافت کرد.
وی تصریح کرد: این تعداد آثار از ۱۷ استان کشور اعم از آذربایجان غربی، شرقی، گلستان، خوزستان، مازندران کرمانشاه و… ارسال شده و استان‌های مرکزی، تهران، قم، همدان و اصفهان بیشترین آثار را ارسال کرده‌اند.

عسگری با بیان اینکه تنها آثاری شرایط حضور در بخش داوری جشنواره را یافتند که مطابق دستورالعمل نحوه ارائه طرح اعلام شده در آیین‌نامه فراخوان بود.
وی در خصوص اعضای هیئت داوران فراخوان اظهار کرد: اسماعیل شیعه (شهرساز)، محمد حسن داورزنی (طراح صنعتی)، سید مجتبی موسوی (مجسمه ساز)، حمیدرضا نوازنی (طراح شهری) و نصر اسلامی مجاوری (معمار) اعضای هیئت داوران این فراخوان هستند.

دبیر فراخوان با بیان اینکه در این فراخوان از تمامی افراد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه‌های طراحی، معماری و شهرسازی، هنرمندان، دانشجویان، متخصصان و افراد خلاق علاقمند به حوزه معماری و طراحی شهری دعوت شده بود، بیان داشت: این فراخوان با هدف ایمن سازی و بهبود سیمای بصری و هویت بخشی سیمای اراک و دریافت طرح‌های خلاق برگزار شد.

عسگری زیباسازی و ایجاد فضای بصری مناسب در شهر، ایجاد بانک اطلاعات طرح در سطح شهر، ارتقاء فرهنگ عمومی در معماری و شهرسازی، ایجاد رقابت سالم و شور و نشاط و انتخاب طرح بهینه و متناسب با فرهنگ شهر را از دیگر اهداف این فراخوان عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان مدیریت شهری درخواست کرد: با توجه به نوپا بودن سازمان زیباسازی، شهرداری اراک نگاه ویژه‌ای به این سازمان و وظایف آن داشته باشد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اراک با تاکید بر اینکه شهر اراک از نظر زیبایی بصری فقیر است، افزود: سازمان زیباسازی تخصصی‌ترین سازمان شهرداری است که بحث زیباسازی سیما و منظر شهر اراک که بر روی روحیه شهروندان موثر است را بر عهده دارد.

عسگری تصریح کرد: رویکرد اصلی سازمان زیباسازی این است که سلیقگی عمل نکند و از نظرات کارشناسان و نخبگان در امر زیباسازی سیما و منظر شهری بهره گیرد.

در ادامه مراسم مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ضمن تشکر از تمامی کسانی که در برگزاری این فراخوان شرکت داشتند اظهار داشت: هیأت داوران این فراخوان از اساتید برجسته معماری و شهرسازی در کشور هستند که این رویکرد جدید را به ثمر نشاندند چرا که اجرای این فراخوان به تنهایی زمینه مثبتی برای آینده شهر اراک فراهم می نماید که امیدواریم ادامه داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به تاکید ،مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص داشتن شهری سالم، چشم نواز و دلنشین، عنوان نمود: با توجه به جایگاه هنر در کشور اسلامی ایران این حق مردم است که در محیط شهری تنها شاهد زیبایی ها باشند در همین راستا اقدامات سازمان زیباسازی شایسته تقدیر است.

شایان ذکر است در این مراسم دکتر شیعه عضو هیأت داوران فراخوان و استاد برجسته شهرساز و معماری ایران پیرامون مباحث آلودگی های محیطی، آرامش اجتماعی، نقش تبلیغات در زیبایی منظر شهری، نقش صنعت و ساخت و ساز در شهر و… و مهندس داورزنی عضو دیگر هیات داوران فراخوان و پدر علم طراحی صنعتی ایران نیز در مورد نحوه طراحی مبلمان شهری سخنرانی نمودند.

و در ادامه این مراسم آیین بزرگداشت دکتر اسماعیل شیعه به عنوان استاد برجسته شهرسازی و معماری کشور با رونمایی از تمبر اختصاصی و اهدای لوح سپاس به ایشان با حضور مسئولین حاضر در مراسم برگزار گردید.

و در بخش پایانی مراسم از ۷نفر از اساتید هنرمند اراکی، دیوار نگاران و طراحان آثار حجمی که با سازمان زیباسازی همکاری داشتند ، اعضای کمیته داوری و اعضای کمیته اجرایی فراخوان و ۱۵ طراح آثار برگزیده در طراحی ۵ میدان (صنعت، نماز، امام حسین، ورزش و سرداران)که اسامی آنها به شرح ذیل می باشد ، تجلیل شد.

۱ – در بخش طراحی میدان صنعت:
نفر اول: محمد شعبانی – سارا عباسی
نفر دوم: مهدی مهاجرانی
نفر سوم: گروه معماری آسمانه (زینت السادات سلیمی – اکرم زند – فروغ السادات موسوی پور – گلناز لاجوردی)

۲ – در بخش طراحی میدان ورزش:
نفر اول: شرکت مشاور نقشیاد (پیرو جواد زاده مقتدر)
نفر دوم: هوشنگ فروغمند اعرابی – امیر پورمقدم – رضا عامریان – نسترن شاهرخی 
نفر سوم: رسول حسینی –سمانه ضامنی

۳ – در بخش طراحی میدان نماز:
نفر اول: سعیدموسوی
نفر دوم: مینا طهماسبی پور –فریباسلیمانی مجد
نفر سوم: فاطمه رجبی نیستان

۴ – در بخش طراحی میدان امام حسین (ع):
نفر اول: سعید موسوی
نفر دوم: ایمان مرادی – نوید جبروتی – وحید نما
نفر سوم: فاطمه رجبی نیستان

۵ – در بخش طراحی میدان سرداران:
نفر اول: بهزاد نوری
نفر دوم: مینا مرادی
نفر سوم: شرکت مشاور نقشیاد (پیروز جواد زاده مقتدر)

شایان ذکر است که در بخش جنبی این مراسم نمایشگاه عکسی از طرح های ارائه شده به دبیرخانه این فراخوان در نگارخانه فرهنگسرای شهر جهت بازدید عموم و علاقمندان برپا گردید.

 

نمایشگاه آنلاین آثار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمار نیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند در صورت تمایل، جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

آثار نفـــــــرات برتـــــــر:

میدان ورزش:

رتبه دوم:
هوشنگ فروغمند اعرابی – امیر پورمقدم – رضا عامریان – نسترن شاهرخی 

 

میدان نماز:

رتبه سوم: فاطمه رجبی نیستان

 

میدان امام حسین (ع):

رتبه دوم:
گروه طراحی: ایمان مرادی – نوید جبروتی – آتیه بهنام راد – وحید نمایی

رتبه سوم: فاطمه رجبی نیستان

 

ســـــایـــر آثــــــار:

میدان سرداران:

 

میدان امام حسین (ع):


میدان صنعت:

 

سایت مرتبط: www.zibasazi-arak.ir
منبع خبر: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۷ نظر on “اعلام نتایج مسابقه طراحی پنج میدان در اراک”

  • علی قاسم پور wrote on ۱۹ مرداد, ۱۳۹۴, ۱۰:۰۲

    سلام
    متاسفانه آثار خوبی در مسابقه ارائه شدن که تیم .. داوری آثار ..ضعیفی رو انتخاب کرد.
    ….

  • حمید wrote on ۲۱ مرداد, ۱۳۹۴, ۹:۵۰

    باسلام
    به نظر می رسد آثار منتخب از سوی هیئت داوران به لحاظ فنی و اجرایی آثار مناسبی نمی باشند … مقایسه بعد هنری آثار بر عهده دوستان !!!
    در ضمن لطفا رتبه های اول را نیز نمایش دهید تا شائبه ای پیش نیاید… با تشکر … .

  • علیرضا wrote on ۲۲ مرداد, ۱۳۹۴, ۸:۲۹

    منم بانظردوستان موافقم .متاسفانه ازفزصت بوجود امده استفاده کافی رونبردند و…. احجام انتخاب شده در یک شهر ۲۰هزارنفری است ونه یک کلانشهر که موقعیت بین المللی هم داره.

  • مریم wrote on ۲۸ مرداد, ۱۳۹۴, ۱۰:۳۴

    ….نتایجی رو که تو اختتامیه فراخوانشون !!!!!!!نشون دادند که اصلا مقبول نبود و و کارهای فوقالعاده قوی تری ارایه شده بود …..البته وقتی داوران طراح صنعتی ،شهرساز و کارشناس عمران باشند توقعی بیشتر نیست فقط تعجب کردم که چرا کارشناس رشته غیر مرتبطی رو دعوت نکرده بودند تواناییشون رو که داشتند دعوت کنند

  • ghoghnoos wrote on ۳۰ مرداد, ۱۳۹۴, ۲۲:۵۹

    باسلام.
    من در روز اختتامیه بودم . متاسفانه آثار برگزیده خیلی ضعیف هست.و جالبه که در یک روز کل آثار ۵میدان داوری شده !!
    طرح ها خیلی ساده و غیر قابل اجرا می باشد ….! امیدوارم داوران بهتری در مسابقات بعدی جایگزین شوند …

  • مجید wrote on ۲ شهریور, ۱۳۹۴, ۲۳:۱۵

    سلام

    دوستانی که نظر میدید لطف کنید آثارتونو بذارید ببینیم چقد کارا قوی بوده

  • پگاه wrote on ۱۵ شهریور, ۱۳۹۴, ۱۲:۴۵

    به نظر میاد این طرح ها ، خیلی سریع شکل گرفتن !و هیچ کانسپت مربوط  به موضوع و قوی ندارند!!!!!

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook